Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tips Hilangkan Stres Sebelum Tidur - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tips Hilangkan Stres Sebelum Tidur

Adakah anda seorang yang sukar tidur malam kerana minda di bawah tekanan? Jika ya, anda tidaklah bersendirian.

Menurut kajian, tujuh daripada sepuluh orang dewasa mengalami stres setiap hari dan ini menjadi punca masalah tidur, termasuk insomnia. Memetik dari laman sleep.org, Khamis (4/12/2018), berikut adalah beberapa pilihan bagaimana untuk melegakan tekanan sebelum tidur pada waktu malam.

Mandi

Berendam di dalam tab mandi air hangat adalah cara yang cukup menenangkan untuk menamatkan aktiviti harian. Gunakan sabun atau gelembung wangi yang boleh membantu melepaskan tekanan.

Mainkan lagu

Dengarkan muzik berirama lembut untuk menyediakan anda tidur pada waktu malam. Satu jam sebelum waktu tidur, matikan semua alat elektronik anda dan gantikannya dengan Spotify atau iTunes untuk menjadikan tubuh rasa lebih santai dan kurang tertekan.

Minum teh

Secawan teh tanpa kafein dapat membantu tubuh anda rasa lebih tenang dan melegakan tekanan sebelum tidur pada waktu malam. Cubalah teh seperti chamomile, halia, atau peppermint untuk membuat tidur lebih cepat.

Yoga

Yoga akan membantu meregangkan badan untuk menyiapkan diri untuk tidur. Buat beberapa yoga yang sederhana, sebelum tidur.

Menulis

Menulis jurnal mudah boleh membantu anda menguruskan kebimbangan anda. Anda meletakkan kebimbangan dari kepala ke kertas untuk membantu anda tidur lebih cepat.

Luangkan masa beberapa minit sebelum tidur setiap hari untuk menulis. Walau bagaimanapun, jangan memaksa apa-apa apabila tiada kata-kata yang meluncur keluar dari kepala anda sama sekali.

The post Tips Hilangkan Stres Sebelum Tidur appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2vFFpKv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.