Hi! Welcome Back and Stay Tune! Haron Din Memang Patut Dimaki – Penyokong DAP - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Haron Din Memang Patut Dimaki – Penyokong DAP

tariq-ismail_jeff-ooi_haron-din1

Sekalipun tidak ada arahan dari pimpinan tertinggi, tapi memang sudah menjadi kelaziman yang tidak perlu diulang-ulang bahawa penyokong DAP bermusuh dengan PAS, UMNO dan yang selain parti Pakatan Harapan – menurut seorang penyokong DAP yang dihubungi laman ini sebentar tadi.

Menurutnya, ini adalah perkara yang sudah jadi kewajiban dan tidak perlu diulang setiap kali kerana sudah menjadi kelaziman penyokong parti politik berbeza saling memaki hamun antara satu sama lain.  Ini berlaku dalam hal hubungan UMNO-PKR, PAS-Amanah, PAS-DAP dan sebagainya.

Ketika Pengerusi DAP Karpal Singh meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pun, ramai di kalangan penyokong PAS yang memaki hamun dan mengaitkan kematian tersebut dengan kemurkaan Tuhan, kenapa itu boleh, kenapa tiba giliran Haron Din pulak tidak boleh?

Justeru katanya lagi, tidak ada apa yang menghairankan dengan tindakan Ahli Parlimen Jelutong,Jeff Ooi menghinakan kematian Haron Din kerana itu memang adatnya bagi ahli politik berlawanan menghinakan antara satu sama lain.

Haron Din masa hidup pun pernah menghinakan Jeff Ooi, jadi apa salahnya pulak Jeff Ooi menghinakan Haron Din bila dia mati? Adillah, pepatah Inggeris ada mengatakan “Whats Goes Around Comes Around”.



Sumber : Negara Pakatan Rakyat http://ift.tt/2cLZJf1

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.