Hi! Welcome Back and Stay Tune! Didatangi Lelaki Tua Buta, Apa Dihulurnya Di Tepi Jalan Amat TAK DISANGKA !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Didatangi Lelaki Tua Buta, Apa Dihulurnya Di Tepi Jalan Amat TAK DISANGKA !!!

Orang kelainan upaya sering dipandang remeh oleh kebanyakkan masyarakat tetapi dalam keadaan kesibukan jalan raya, lain bagi seorang lelaki tua dan buta yang akan menghampiri kenderaan pengguna jalan raya bukan untuk meminta sedekah tetapi dia sebenarnya…

 

Didatangi Lelaki Tua Buta, Apa Dihulurnya Di Tepi Jalan Amat MEMERANJATKAN !!! | Orang kelainan upaya sering dipandang remeh oleh kebanyakkan masyarakat tetapi kehidupan mereka yang ternyata sukar daripada kita, perlu dijadikan pengajaran.

Di Filipina, dalam keadaan kesibukan jalan raya, terdapat juga seorang lelaki tua dan buta yang sanggup menjual majalah kepada para pengguna jalan raya.

Daripada meminta derma daripada ihsan orang ramai, dia sanggup mencari rezeki atas usaha sendiri bagi menampung kehidupannya.

Seorang pengguna media sosial, Sherena Lee, terpegun melihat iltizam yang ditunjukkan oleh lelaki tua ini, Uncle Loke.

Dia menggelar Uncle Loke sebagai pejuang sebenar kerana kesanggupan dia mencari rezeki disebalik memiliki pelbagai kelemahan.

Melalui perkongsian di Facebook, Sherena memuji Uncle Loke yang tidak sekadar meminta derma dan mengharapkan bantuan orang ramai.

Setiap kali kereta berhenti di jalan itu, dengan menggunakan deria yang terhad, dia berjalan perlahan-lahan dan ketuk pintu kereta bagi menjualkan majalah.

Sherena membantu pakcik ini dengan membeli semua majalahnya sehingga habis. Dia teramat gembira dan berterima kasih kerana dapat berehat seharian untuk hari tersebut.

Sherena turut ingin membeli makanan untuk dia tetapi ditolak. Namun, atas belas kasihan dia tetap membeli makanan untuk lelaki tua yang berjiwa besar ini.

Sebenarnya Uncle Loke tersangat lapar tetapi malu untuk menunjukkan perkara itu kepada Sherena. Selepas beredar, dia nampak Uncle Loke makan dengan gembira.

Sikap ini menunjukkan sikap optimistik seseorang dalam berjuang meneruskan kehidupan.

Sepatutnya, kita sebagai manusia normal perlu lebih daripada golongan ini tetapi masih ramai dalam kalangan kita yang malas bekerja dan beri pelbagai alasan.

Kredit : Era Baru



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vlZWTx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.