Hi! Welcome Back and Stay Tune! Inilah 7 Tempat PALING Selamat Di Dunia Yg Tak Boleh Dimasuki Manusia !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Inilah 7 Tempat PALING Selamat Di Dunia Yg Tak Boleh Dimasuki Manusia !!!

Inilah 7 Tempat PALING Selamat Di Dunia Yg Tak Boleh Dimasuki Manusia !!! | Di bumi ini, terdapat tempat-tempat yang sukar atau tidat dapat dimasuki manusia. Tempat-tempat seperti ini memang penuh dengan misteri dan juga membangkitkan minat orang ramai.

Berikut ialah 7 tempat yang paling selamat di dunia:

7. “Pionen” Bunker, Stockholm, Sweden

© eastnews © wikimedia

Pusat data Bahnhof terletak di sebuah gua kira-kira 100 kaki di bawah tanah. Bunker ini dibina pada tahun 1943 sebagai tempat perlindungan. Terdapat tumbuh-tumbuhan hidup, air terjun buatan dan akuarium yang besar di dalamnya.

6. Penjara ADX Florence, Colorado, Amerika Syarikat

© wikimedia

Penjara ini terkenal dengan nama “Alcatraz dari Rockies.” Sel-sel di sini dibuat daripada batu dan juga tempat tidur dan sinki diperbuat daripada konkrit.

Terdapat perangkap laser di mana-mana dan pintu dikawal dari jauh. Semua pegawai keselamatan penjara ini boleh menembak mereka yang disyaki mahu melarikan diri.

5. RAF Menwith Base Base, Yorkshire, Britain

© wikimedia © wikimedia

Tempat ini dibina pada tahun 1954 untuk menangkap isyarat semasa Perang Dingin. Tidak diketahui apa yang sedang berlaku di sana sekarang, tetapi ini adalah penyimpanan data risikan terbesar di dunia.

4. “Greenbrier” Resort, Virginia, Amerika Syarikat

© wikimedia

Nampaknya mustahil untuk melihat sebuah resort dalam senarai tempat yang tidak boleh dimasuki oleh manusia. Malah, tempat ini adalah resort yang paling selamat di dunia, hanya boleh diakses oleh ejen kerajaan AS. Terdapat juga tempat perlindungan di sini.

3. Arkib Rahsia Vatican

© eastnews © wikimedia

Dianggap sebagai perpustakaan yang paling banyak menyimpan rahsia di dunia. Semua dokumen Paus (Popes) telah disimpan di sini sejak abad ke-7. Hanya pegawai penyelidik yang boleh memasuki arkib dengan kebenaran khas yang amat sukar diperolehi.

2. Tempat letak kereta Bold Lane, Derbyshire, Britain

© pixabay

Tempat letak kereta ini adalah salah satu tempat paling selamat di dunia. Pemandu mendapatkan tiket-tiket tempat letak kereta khas untuk ruang letak kereta mereka.

Di bawah setiap kereta adalah sensor pergerakan yang mengendalikan penggera jika seseorang menggerakkan kereta tanpa kebenaran. Terdapat 190 kamera pengawasan di situ.

1. Kawasan 51, Nevada, Amerika Syarikat

© wikimedia

Kawasan 51 adalah kemudahan khas untuk melakukan eksperimen terhadap pembinaan kenderaan terbang.

Adalah mustahil untuk mendekati kawasan ini sama ada melalui darat atau udara. Ini bermakna tiada penerbangan boleh dilakukan di wilayah ini. Kewujudan tempat ini disyaki telah melahirkan banyak teori konspirasi.

Kredit: Era Baru

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

The post Inilah 7 Tempat PALING Selamat Di Dunia Yg Tak Boleh Dimasuki Manusia !!! appeared first on KITA VIRAL.



✍ Sumber Pautan : ☕ KITA VIRAL

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tQJUfH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.