Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tak Boleh Bagi Myanmar Menang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tak Boleh Bagi Myanmar Menang


Pemain perancang skuad bawah 22 tahun (B-22) negara Nor Azam Azih tidak mahu mereka tertekan untuk mencari tiket ke separuh akhir dengan memastikan kemenangan ke atas Myanmar dalam pertembungan Kumpulan A di Stadium Shah Alam esok.

Biarpun peluang Malaysia belum tertutup andai gagal meraih tiga mata dalam perlawanan ketiga itu kerana akan menentang Laos dalam perlawanan terakhir Rabu ini, Nor Azam mahu misi mereka diselesaikan lebih awal.

“Setiap perlawanan kami tak boleh kalah, jika kalah dengan Myanmar, ia akan menyusahkan. Jika kami layak selepas perlawanan dengan Myanmar, kurang tekanan untuk kami bila berdepan Laos nanti,” katanya kepada Arena Metro.

Dua kemenangan berturut-turut dengan keputusan 2-1 ke atas Brunei dan Singapura meletakkan skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee berada di landasan terbaik untuk mengatasi pencapaian dua tahun lalu di Singapura apabila terkandas di peringkat kumpulan.

Kemenangan pada perlawanan ketiga esok akan membolehkan Malaysia mengiringi Myanmar ke separuh akhir namun ia bukan tugas mudah apabila pasukan lawan itu yang juga naib juara di Singapura mahu mengejar kedudukan selaku juara kumpulan.

“Kami sudah melihat permainan dengan Myanmar dan kami juga sudah bertemu dengan mereka dalam perlawanan persahabatan sebelum ini di Stadium Shah Alam (menang 2-0) tapi keputusan itu tak boleh diambil kira.

“Kami tak boleh bagi mereka menang, kami ada kelebihan main di tempat sendiri. Apa yang penting kami kena lebih berdisiplin ketika bertahan dan tidak melakukan kesilapan,” kata Nor Azam.

Pemain berusia 22 tahun itu dijangka akan diturunkan dalam kesebelasan utama esok selepas hanya masuk sebagai pemain gantian pada babak kedua untuk menyumbat gol penyamaan ketika menewaskan Singapura, Rabu lalu.-myMetro


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wtlIV9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.