Hi! Welcome Back and Stay Tune! Babi Hutan Mengganas Di Singapura Serang Penduduk - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Babi Hutan Mengganas Di Singapura Serang Penduduk



SINGAPURA – Kisah babi hutan bebas berkeliaran mencari makanan di republik ini bukan baharu lebih setahun lalu malah kehadirannya menakutkan penduduk termasuk bukan Muslim sendiri.

Terbaharu seorang lelaki yang berusia 40-an tahun menjadi mangsa keganasan babi hutan apabila mengalami kecederaan dan dibawa ke hospital setelah diserang di sebuah perhentian bas di Hillview Road pagi Khamis.

Olga, seorang pakar penjualan yang berusia 30 tahun, memberitahu agensi berita Mediacorp bahawa dia sedang berjalan menuju ke sebuah stesen MRT dengan suaminya sekitar 8.30 pagi apabila ternampak serangan kejam itu.

“Saya ternampak seekor haiwan – pada mulanya saya fikirkan ia hanya seekor anjing yang besar dengan pemiliknya – tetapi dalam dua atau tiga saat, haiwan itu mula menyerang lelaki itu sebelum mangsa terjatuh dan menjerit.

“Dia benar-benar dalam kesakitan,” kata Olga yang kemudian bergegas bersama suaminya untuk menolong lelaki itu. Kebetulan seorang lagi lelaki lain turut datang membantu dengan menggunakan rotan buluh dari keretanya.

“Dia bertindak memukul babi hutan itu. Tindakan tersebut berjaya membuat babi hutan itu lari daripada tempat berkenaan,” jelas Olga. Malangnya ujar wanita terbabit, babi hutan itu kemudian dilanggar oleh bas awam.

Seorang lelaki kemudian menghentikan keretanya dan membawa kit bantuan kecemasan perubatan yang dapat digunakan oleh Olga dan suaminya bagi merawat si mangsa cedera itu sebelum ketibaan anggota paramedik.

Pasukan Pertahanan Awam Singapura (SCDF) menyatakan ia dimaklumkan mengenai insiden yang berlaku di luar 25, Hillview Avenue pada pukul 8.43 pagi dan segera mengerahkan sebuah ambulans ke lokasi kejadian tersebut.

Mangsa mengalami “luka dan bengkak-bengkak” di kedua-dua bahagian kakinya, menurut kenyataan SCDF, yang turut menambah bahawa pesakit terbabit selepas itu dibawa ke Hospital Besar Ng Teng Fong dalam keadaan sedar.

Insiden terbaharu itu berlaku selepas beberapa siri insiden yang melibatkan banyak babi hutan di sekitar Singapura dilaporkan media tempatan hingga menjadi bahan topik perbualan panas ramai pengguna media sosial sendiri.

Sebelum ini, dua orang cedera pada bulan lalu ekoran kemalangan yang melibatkan babi hutan di Lebuh Raya Ayer Rajah. Sehari kemudian, tiga lagi pengguna kenderaan cedera dalam kemalangan yang serupa di Lentor Avenue.

Seorang wanita juga diserang babi hutan pada Julai lalu dan memerlukan 60 jahitan bagi kecederaan yang dialami di kaki kanannya ekoran insiden di sebuah taman di kawasan Upper Thomson. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2x8pReB

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.