Hi! Welcome Back and Stay Tune! Maut Kenderaan Dihempap Dahan Pokok - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Maut Kenderaan Dihempap Dahan Pokok

KUALA NERUS – Perjalanan menuju ke kem motivasi sebagai persediaan menjelang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bertukar menjadi tragedi apabila pemandu dan seorang pelajar Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Batu Rakit, di sini maut akibat dihempap dahan sebatang pokok.

Lebih memilukan apabila kem yang berlangsung sejak Khamis lalu di sebuah hotel itu akan berakhir hari ini iaitu kira-kira dua jam selepas kejadian.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu Asisten Komisioner Idris Abd Rafar berkata pemandu van itu Mohd Amin Ibrahim, 36 dan seorang pelajar Mohamad Zulfahmi Abdul Halim, 17, meninggal di tempat kejadian semasa dalam perjalanan menuju ke arah Kuala Terengganu.

Dalam kejadian yang dilaporkan kira-kira pukul 1.10 tengah hari, secara tiba-tiba dahan pokok daripada sebatang pokok besar yang berada di tepi jalan Mengabang Lekor, di sini telah patah dan menghempap dua kenderaan .

“Dalam kejadian ini, sebuah lagi kereta yang dinaiki dua wanita turut terlibat. Dua daripada tiga orang yang menaiki van (kenderaan sekolah terbabit) telah meninggal dunia.

Mangsa lain (termasuk menaiki kereta) selamat tetapi mengalami kecederaan dan kini dirawat di hospital.

“Kesemua mereka yang dirawat kini dilaporkan dalam keadaan stabil,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian.

Sementara itu, rakan setugas Mohd Amin yang tidak mahu dikenali berkata mangsa adalah seorang yang komited dengan kerja dan peramah.

Katanya mangsa tidak pernah membantah apabila diminta menghantar pelajar menggunakan van tersebut dan beliau tidak menyangka bahawa pertemuan mereka beberapa jam sebelum itu adalah kali terakhir.

Tambahnya, jarak antara lokasi kejadian dengan sekolah terbabit hanyalah kira-kira dua kilometer dan ketika menerima panggilan bahawa terdapat kenderaan sekolah yang kemalangan, ramai antara petugas bergegas namun tidak menyangka Mohd Amin dan seorang pelajar telah meninggal dunia. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ BeautifulNaara

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2fZJLoQ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.