Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sijil, Diploma dan Ijazah tiruan dari universiti tempatan dijual pada harga RM1,000 hingga RM3,000! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sijil, Diploma dan Ijazah tiruan dari universiti tempatan dijual pada harga RM1,000 hingga RM3,000!

 

Sijil, Diploma dan Ijazah tiruan dari universiti tempatan dijual pada harga RM1,000 hingga RM3,000!

Sijil, Diploma dan Ijazah tiruan dari universiti tempatan dijual pada harga RM1,000 hingga RM3,000!

Satu sindiket yang beroperasi di Puchong, Selangor, kini menjual transkrip akademik tiruan kepada orang ramai, menurut satu pendedahan yang dibuat oleh China Press dua hari yang lalu.

Seorang pemberita daripada akhbar itu menyamar sebagai seorang pembeli dan menghubungi sindiket tersebut yang secara terbuka membuat promosi ke atas servis tersebut melalui Facebook.

 

Sindiket tersebut menawarkan sijil tiruan daripada Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan SEGi College.

Sijil diploma di bawah UiTM dijual pada harga RM1,000 manakala sijil ijazah sarjana muda pula dijual pada harga RM2,000. Bagi sijil diploma di bawah SEGi pula dijual pada harga RM2,000 manakala sijil ijazah sarjana muda pula dijual pada harga RM3,000.

Sijil tiruan yang dijual oleh sindiket ini didatangkan dalam dwi-bahasa dan mempunyai cap mohor institusi pengajian tinggi tersebut dan juga tandatangan daripada canselor.

Pelanggan boleh memilih daripada 30 pilihan program yang ditawarkan di bawah institusi tersebut dan mereka akan menerima sijil tersebut termasuk transkrip dalam masa dua hari. Proses fabrikasi tersebut mengambil masa 2 jam untuk disiapkan dan pakej akan dihantar kepada pelanggan menggunakan mel.

Pelanggan turut memberikan amaran kepada pelanggan yang sijil ini hanya boleh digunapakai dalam sektor swasta.

“Ini kerana sektor kerajaan adalah sangat ketat, mereka akan lihat segalanya. Anda sepatutnya tahu yang sijil tiruan tiada di dalam sistem, memandangkan sijil anda ini adalah tipu,” kata sindiket itu lagi.

Sumber: The Sun Daily

 

Via: Amazingnara



Sumber Sijil, Diploma dan Ijazah tiruan dari universiti tempatan dijual pada harga RM1,000 hingga RM3,000!

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yxXquT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.