Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video: Ibu Penagih, Anak Terbiar Dalam ‘Sampah’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video: Ibu Penagih, Anak Terbiar Dalam ‘Sampah’

KOTA BHARU – Melihatkan keadaan rumah yang uzur dan dipenuhi sampah, siapa sangka kawasan kediaman itu dihuni seorang ibu tunggal bersama lima anak kecilnya.

Lapor Astro Awani, keenam beranak itu seperti sudah lali dengan keadaan persekitaran yang kotor lagi berbau busuk di rumah mereka di Kampung Paloh, Pintu Geng, di sini.

Menerusi perkongsian video daripada Vivi Sumanti, dia memberitahu ibu tunggal terbabit, Faridah Yaakob, 34, tinggal di rumah itu sejak lima tahun lalu.

Menurut wanita itu, dia sudah lama bercerai dengan suaminya dan bersamanya mereka memiliki enam orang anak. Namun anak sulungnya berusia 13 tahun kini dijaga oleh bekas ibu mertuanya.

Selebihnya anak yang berusia 11, 9, 6 tahun dan anak bongsu yang berusia 9 bulan bersama Faridah yang tidak dijaga dengan baik dan diabaikan begitu sehaja.

Difahamkan lima beradik itu tidak bersekolah, makan minum tidak menentu dah hanya menjamah buah jambu sebagai sarapan.

Faridah yang juga merupakan seorang penagih dadah mengatakan kesemua anak-anaknya yang mempunyai surat beranak sudah tinggal bersamanya sejak enam tahun lepas.

Sehingga kini sewa bulanan RM300 masih dibayar oleh bekas suaminya. Malah bekas suaminya juga yang selalu datang setiap hari menghantar makanan untuk anak-anak mereka.

Berdasarkan rakaman, ternyata terlalu banyak timbunan sampah sarap di luar dan dalam rumah dua tingkat itu.

Dengan keadaan dinding rumah yang berlubang dan retak, tandas yang rosak, tingkap yang pecah, jelas sekali mengundang pelbagai ancaman keselamatan pada anak-anak kecil itu.

Apa yang menimbulkan tanda tanya dalam kalangan netizen ialah bagaimana keluarga ini meneruskan kehidupan seharian dalam keadaan yang serba kekurangan. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ BeautifulNaara

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wFcSRh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.