Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video: Pelajar sekolah menengah tendang guru 4 kali dalam kelas, tapi sebab tiada kecederaan tiada laporan polis dibuat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video: Pelajar sekolah menengah tendang guru 4 kali dalam kelas, tapi sebab tiada kecederaan tiada laporan polis dibuat

 

Video: Pelajar sekolah menengah tendang guru 4 kali dalam kelas, tapi sebab tiada kecederaan tiada laporan polis dibuat

Video: Pelajar sekolah menengah tendang guru 4 kali dalam kelas, tapi sebab tiada kecederaan tiada laporan polis dibuat

Sekolah di Jepun bukanlah langsung tiada pelajar bermasalah – baik dari kaki tidur hingga ke khayal di kawasan sekolah. Namun jika dibandingkan di negara-negara lain, perkara ini tidaklah teruk mana.

Hal ini menyebabkan video yang tersebar di Internet baru-baru ini menimbulkan rasa marah dalam kalangan netizen di Jepun.

 

Tablet pintar digunakan semasa kelas dalam sesi di sebuah sekolah menengah di Fukuoka, dan seorang pelajar ini pula mengambil kesempatan untuk menonton filem dalam tablet tersebut.

Selepas beberapa amaran untuk menumpukan perhatian di dalam kelas, guru dengan umur 23 tahun ini tiada pilihan tetapi untuk merampas peralatan elektronik tersebut dan menyebabkan pelajar tersebut berasa marah.

Pelajar tersebut mengganggu guru itu tetapi tidak diendahkannya. Hal ini secara terang menunjukkan pelajar tersebut menjadi lebih marah dan bertindak di luar kawalan.

Pelajar tersebut menendang guru tersebut sebanyak empat kali; setiapnya lebih kuat dari sebelumnya. Digalakkan pula dengan gelak tawa dari pelajar-pelajar lain, pelajar ini sudah hampir menumbuk gurunya – mungkin berhenti setelah dijerit oleh gurunya itu.

Kerana tiada kecederaan yang berlaku terhadap guru tersebut, pihak sekolah membuat keputusan untuk tidak melaporkan perkara tersebut kepada pihak polis.

Namun begitu, netizen dari Jepun sangat berang memandangkan perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Seorang pelajar sepatutnya menghormati tenaga pengajar dan memandang tinggi setiap guru yang mendidik mereka di sekolah.

Sedih melihat seorang guru terpaksa mengharungi perkara seperti ini hanya kerana ingin menjadi pemberi ilmu kepada pelapis masyarakat.

Kalau jadi kat Malaysia rasa-rasanya apa jadi kat pelajar tu ya?

Sumber: Amazingnara



Sumber Video: Pelajar sekolah menengah tendang guru 4 kali dalam kelas, tapi sebab tiada kecederaan tiada laporan polis dibuat

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yPYGp7

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.