Hi! Welcome Back and Stay Tune! Peras Ugut Dengan Gambar Bogel, Lelaki Ditahan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Peras Ugut Dengan Gambar Bogel, Lelaki Ditahan

JOHOR BAHRU: Polis menahan seorang lelaki dipercayai cuba memeras ugut RM5,000 daripada seorang suri rumah di sini.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri ACP Noor Hashim Mohamad berkata suspek berusia 40-an itu ditahan di Alor Setar, Kedah oleh sepasukan polis dari Balai Polis Kuala Muda kira-kira 5.00 petang Ahad lalu.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata penangkapan itu susulan laporan polis dibuat oleh seorang wanita berusia 48 tahun yang mendakwa dia diminta membayar RM5,000 kepada suspek jika tidak, gambar separuh bogelnya dihantar kepada suaminya.

Noor Hashim berkata berdasarkan laporan itu, wanita berkenaan mendakwa berkenalan dengan suspek menerusi laman sosial Facebook dan bersetuju berjumpa suspek di sini setelah dipujuk beberapa kali.

Mangsa yang menjemput suspek di terminal bas serta menginap di sebuah hotel di Nusa Bestari, Skudai, turut mendakwa dirinya berada dalam keadaan separuh sedar sehingga menuruti segala arahan suspek termasuk pergi berjalan-jalan di Singapura sebelum menghantar suspek ke terminal bas untuk pulang ke Kedah.

Noor Hashim berkata suspek kemudiannya menghubungi mangsa melalui panggilan telefon dan meminta wang serta mengugut memberitahu suami mangsa berhubung pertemuan mereka selain menghantar gambar separuh bogel wanita itu kepada suaminya.

Hasil siasatan lanjut, suspek yang mempunyai 2 orang anak dan bekerja sendiri tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau.

Suspek ditahan reman bermula Isnin lepas sehingga esok untuk membantu siasatan menurut Seksyen 385 Kanun keseksaan (Pemerasan) dan juga Seksyen 506 Kanun Keseksaan (Ugutan Jenayah). - Bernama


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jLDX3M

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.