Hi! Welcome Back and Stay Tune! Windows 10 Mobile Edisi 64 Bit Akan Hadir Dalam Masa Terdekat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Windows 10 Mobile Edisi 64 Bit Akan Hadir Dalam Masa Terdekat

Kemaskini Windows 10 Mobile mula diterima oleh majoriti peranti Windows Phone 8.1 bulan lalu. Sistem operasi Windows 10 Mobile yang digunakan sekarang adalah versi 32 bit dan ini menyebabkan potensi penuh pemproses yang menyokong sistem 64 bit tidak digunakan sepenuhnya. Sokongan sistem 64 bit akan hadir dalam masa terdekat menurut Dave Cultler, felo teknikal kanan di Microsoft. Pemproses Snapdragon 808 dan 810 yang digunakan pada Lumia 950 dan 950 XL adalah antara pemproses yang menyokong sistem operasi 64 bit.
Lumia 950Apakah kelebihan sistem 64 bit berbanding 32 bit? Pertama sekali ia memberikan sokongan RAM yang melangkaui had 4 Gigabyte yang digunakan sekarang. Sistem pemprosesan selari akan dapat dipertingkatkan, sistem keselamatan yang lebih terperinci boleh diperkenalkan dan menjadikan peranti berfungsi dengan lebih pantas.
Bilakah tarikh muktamad ia akan dihasilkan masih lagi belum diketahui tetapi ura-ura mengatakan ia akan dihasilkan khusus untuk Surface Phone yang amat dinantikan. Mungkin dengan peranti ini akhirnya visi Microsoft untuk menghasilkan sebuah telefon pintar yang benar-benar universal akhirnya akan menjadi realiti.


Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1XAMRcZ

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.