Hi! Welcome Back and Stay Tune! Asal Usul Burung Ungu Hentak Kepala Yang Sedang Trending Ketika Ini - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Asal Usul Burung Ungu Hentak Kepala Yang Sedang Trending Ketika Ini

MENJADI trending sekarang, anda pernah ternampak burung berwarna ungu yang menghentak kepalanya di lantai ketika melayari laman Facebook sejak akhir-akhir ini?
Asal Usul Burung Ungu Hentak Kepala Yang Sedang Trending Ketika Ini

Burung itu sebenarnya adalah set pelekat yang bernama Dove (burung yang hentak kepala dinamakan Trash Dove) dan ia dicipta oleh pelukis dari Florida, Syd Weiler pada September dan dijadikan set pelekat kepada iPhone pada Januari.

Namun Trash Dove hanya mula viral apabila ia dipopularkan oleh satu video di Thailand baru-baru ini. Bagaimanapun, video kartun burung ungu dan seekor kucing itu boleh menyebabkan sesetengah pihak tidak selesa kerana boleh dikategorikan untuk orang dewasa.

Pencipta set pelekat itu mengakui terkejut dengan fenomena yang tercetus daripada stikernya.

“Ianya bermula di Thailand, sebenarnya  mereka mempunyai satu lawak tentang burung di sana, dan ia mempunyai kaitan (dengan Trash Dove)” kata Weiler.

Kenapa burung itu menjadi viral di Thailand? Menurut portal Thailand, Khao Sod, satu teori adalah perkataan burung (nok dalam Thailand), juga merupakan perkataan untuk menceritakan seseorang yang bujang tanpa harapan atau menderita kerana cinta tak berbalas.

Namun, ada juga berpendapat burung itu hanya sekadar sedang melayan lagu ‘Trash Metal’.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


v>v>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.