Hi! Welcome Back and Stay Tune! Frekuensi XFR CPU AMD Ryzen Tertiris Ke Arena Web - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Frekuensi XFR CPU AMD Ryzen Tertiris Ke Arena Web

CPU AMD yang terbaru, Ryzen, dijangka akan hadir dengan pelbagai ciri-ciri yang baru. Diantaranya ialah XFR, atau Extended Frequency Range, di mana model CPU Ryzen yang memiliki petanda X di belakang namanya, seperti AMD R7 1700X, boleh di-overclock secara automatik berdasarkan suhu CPU tersebut. Pendek kata, semakin baik kadar penyejukan CPU tersebut, semakin tinggi frekuensi CPU tersebut.

Terkini, WCCFTech berkongsi beberapa info berkenaan dengan spesifikasi XFR, dan ini adalah menarik kerana tirisan ini mengesahkan desas-desus tentang keberkesanan CPU AMD apabila di-overclock.

Satu contoh ialah model CPU R7 1800X. Frekuensi asas CPU ini ialah 3.6GHz, dan apabila ciri Turbo Boost dipasang, ia akan meningkat sehingga 4.0GHz. Dengan teknologi XFR, frekuensi ini akan ditingkatkan secara automatik sehinggalah had suhu tinggi dicapai.

Teknnologi ini membenarkan mereka yang berminat dengan aktiviti overclocking bakal menyukai dengan ciri baru CPU AMD ini yang dikatakan bakal memberikan saingan sengit kepada Intel.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2kspwfE

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.