Hi! Welcome Back and Stay Tune! SUBHANALLAH Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

SUBHANALLAH Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang

SUBHANALLAH, Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang !!! | Pisang menpunyai sumber Pottasium yang menakjubkan dan diantara buah-buahan yang paling baik untuk dijadikan snek. Satu-satunya kelemahan kepada buah adalah helai kulit yang menjengkelkan yang sebenarnya dikenali sebagai Phloem bundle yang anda boleh lihat apabila anda mengupas kulit pisang.

Tetapi, walaupun tali-tali kecil yang melekat itu bukanlah yang paling enak, mereka sebenarnya ia sangat penting dan kita tidak boleh menikmati pisang tanpanya, menurut Nicholas D. Gillitt, seorang akademik Amerika Syarikat yang memberikan sedikit petunjuk tentang rahsianya menurut laporan oleh Huffington Post.
Petunjuk tentang mengapa helaian serat tersebut sangat penting adalah disebabkan namanya. Phloem bundle adalah salah satu daripada dua jenis tisu pengangkutan yang boleh terdapat pada semua tumbuh-tumbuhan, dan menggerakkan nutrien dan bahan-bahan lain kepada seluruh tumbuhan.
Dalam pisang, helai phloem adalah sebab mengapa semua nutrien dapat diagihkan ke seluruh buah yang membolehkannya berkembang menjadi buah yang kita nampak sekarang.

Nicholas D. Gillitt, yang merupakan naib presiden penyelidikan pemakanan dan pengarah di Institut Dole Nutrition menjelaskan kepada Huffington Post: Phloem yang cukup diperlukan untuk mengagihkan nutrien ke seluruh tumbuhan.
Phloem bundle boleh dimakan dan ia mempunyai nutrisi yang sama dengan pisang, menurut Dr Gillitt.
Malah, tali-tali itu mungkin mengandungi lebih banyak serat daripada buah-buahan lain, katanya.
Sumber:- DailyMail


✍ Sumber Pautan : ☕ Edia Media

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sNu7ip

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.