Hi! Welcome Back and Stay Tune! MENYERAMKAN !! TILAM INI KELIHATAN SEPERTI MASIH BARU DAN BERSIH … TETAPI SELEPAS DIBUKA TERNYATA….SEKELUARGA TERKEJUT BUKAN KEPALANG !! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

MENYERAMKAN !! TILAM INI KELIHATAN SEPERTI MASIH BARU DAN BERSIH … TETAPI SELEPAS DIBUKA TERNYATA….SEKELUARGA TERKEJUT BUKAN KEPALANG !!

Menyeramkan !! Nampaknya ia masih baru dan bersih … tetapi selepas ia dibuka ….

 

Satu pertiga dari kehidupan seseorang dibelanjakan di atas katil. Setiap hari, kami juga akan menggunakan tilam untuk masa yang lama. Tetapi sebenarnya apa yang ada di tilam? Mari lihat apa sebenarnya pada lapisan tilam.

Walaupun tilam telah digunakan selama 10 tahun, tetapi dari luar ia kelihatan masih bagus dan bersih, sama sekali tidak ada kerosakan.

Loading…

Loading…

Tetapi apabila bahagian dalam tilam dibuka, walaupun kelihatan bersih, itu “per” ia berkarat.

 

 

 

Setelah dilihat dengan pengesan dengan amplifikasi (perbesaran) hingga 40 juta kali, kelihatan gambar yang sangat dahsyat; Pada skrin pengesan dilihat telur serangga dan tungau yang bersarang di sana.

 

 

Loading…

Oleh itu, jangan fikir tilam kelihatan bersih dan halus, tidak ada bakteria dan tungau yang tersangkut. Oleh itu, membersihkan tilam secara teratur sangat penting. Maklum, tilam yang telah digunakan selama 3 tahun, dan tidak dibersihkan, maka terdapat sekurang-kurangnya 1 bilion bakteri yang bersarang di sana. Jika tilam telah digunakan selama lebih dari 10 tahun, maka anda harus menggantikan tilam dengan yang baru!

 

Bagaimana untuk membersihkan tilam yang berat dan berat?

 

Membersihkan tilam sebenarnya agak mudah. Dengan pembersih vakum boleh dilakukan.

 

 

Dengan pembersih vakum, semua kotoran yang tersedut dapat dilihat.

 

 

Perhatian! Jika anda mendapati ada jurang atau lembangan di tilam, maka lebih berhati-hati dalam membersihkannya, kerana pasti banyak kotoran yang menyelinap di sana.

 

Loading…

 

 

 

Kotoran seperti debu boleh dilakukan dengan cara itu.

Nah, sekarang dalam menghadapi kesan yang melekat pada tilam.

 

Noda itu sendiri dibahagikan kepada noda protein, minyak, darah, peluh, tumpahan teh atau jus

 

 

Dalam membersihkan kotoran protein, gunakan air sejuk, tekan-ketuk kawasan yang terjejas dengan kain. Kemudian kering dengan kain kering.

 

 

Loading…

Untuk membersihkan kesan darah segar, gunakan halia.

 

 

Dengan menggunakan halia, noda akan dikeluarkan, selain daripada halia itu juga berguna untuk memutihkan. Sekali air jatuh di dalam air halia, lap kain dengan kain lembap (air sejuk). Kemudian kering dengan kain kering atau tuala kertas.

 

 

 

 

 

 

Sekiranya noda darah sudah tua, gantikan bahan dengan menggunakan lobak merah.

Masukkan garam terlebih dahulu kepada lobak merah.

 

 

 

 

Kemudian buat wortel dan lap cair ke bahagian yang berwarna (juga dengan air sejuk). Darah mengandungi hemoglobin yang merupakan ramuan warna utama darah, manakala wortel mengandungi banyak beta karoten yang akan meneutralkan ion besi dalam darah dan menghasilkan bahan tidak berwarna.

 

 

 

 

Untuk mengatasi kesan lain, pakar mengesyorkan menggunakan penghilang noda. Gunakan hidrogen peroksida dan detergen dengan nisbah 2: 1, kacau rata, kemudian boleh digunakan untuk mengeluarkan kotoran.

 

 

Singkirkan cecair pada noda pada tilam, kemudian gunakan sikat berus dan berus perlahan-lahan.

 

 

 

 

Biarkan selama 5 minit, kemudian lap dengan kain lembap (air sejuk), maka kotoran akan hilang!

 

 

Kerana tilam tidak boleh dibiarkan basah, kemudian gunakan kipas untuk mengeringkannya. Pastikan tilam kering sebelum anda menggunakannya lagi.

 

 

Selepas noda hilang, perkara terakhir yang perlu dilakukan ialah menggunakan baking soda.

 

 

Taburkan soda penaik ke tilam, tunggu selama 30 minit, kemudian disedut dengan “pembersih vakum”.

 

 

Sekarang tilam begitu bersih! Untuk memperluaskan penggunaan tilam, anda boleh membalikkan tilam sekali setiap 3 bulan. Dan anda juga boleh menggunakan penutup tilam. Tilam menjadi seperti baru dan boleh digunakan selama bertahun-tahun!

 

Bagaimana untuk mengekalkan tilam setiap hari:

 

1. Kami mengesyorkan agar anda mengeluarkan lapisan atas tilam apabila membeli tilam baru, jangan berfikir bahawa tidka dikeluarkan maka tilam menjadi lebih bersih. Tetapi sebenarnya, dengan melepaskan lapisan maka tilam baru boleh “bernafas”. Jika anda tidak mengeluarkannya, ia akan mencetuskan kemunculan bakteria dan tungau.

 

2. Membalikkan tilam secara berkala. Tilam yang baru dibeli harus diterbalikkan setiap 2-3 bulan (untuk 1 tahun). Seterusnya, pasangkan tilam setiap 6 bulan. Tetapi ambil perhatian juga jenis tilam anda, jika bahagian atas dan bawah tidak sama, ia tidak boleh dibalikkan.

 

3. Setiap bulan menggunakan pembersih vakum untuk membersihkan tilam, supaya debu dan hama tidak bersarang di sana.

 

4. Tidur dengan posisi kepala dan kaki yang secara bergantian juga dapat memperpanjang umur tilam.

 

5. Jangan duduk di pinggir tilam, kerana 4 bahagian sudut tilam adalah yang paling rapuh. Oleh itu, jika duduk di pinggir tilam untuk waktu yang lama, akan mengakibatkan “per” tilam dengan cepat rosak.

 

Adakah cukup mudah? Perkongsian Yuk kepada rakan-rakan anda semakin banyak tahu dan boleh belajar, jadi elakkan bakteria dan tungau!

…………………………………………… ..

[Artikel Trend di bawah]

EXCHANGE WEIRS (SWINGING) LEBIH BAIK DI MALAYSIA!

Saya terkejut ketika seorang kawan saya memberitahu saya bahawa dia telah dijemput oleh isteri seorang wanita untuk menukar pasangannya dengan suaminya.

Maksudnya dia bersedia “bermain” dengan teman saya tu dengan syarat kawan saya sudah bersedia memberi isteri isteri isterinya. Atau dalam bahasa “swinging” omputeh.

Yang membuat saya kata lama apabila kawan saya memberitahu saya bahawa wanita yang menawarkan Muslim Melayu dan tinggal di Johor Bahru. Beliau berkata jika rakan saya bersedia, dia diminta untuk datang ke JB. Pelabuhan untuk mereka sedia ada. Khabarnya di sebuah kondo di Skudai.

Rakan saya berkata tu pukuan hanya sanggup bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri yang lain, bukan pasangan yang tidak mempunyai pasangan kekasih atau skandal. Oleh itu, ia tidak adil kepada mereka.

Saya bertanya apa jenis orang yang dia tahu poket tu? Dia berkata dia mengenali halaman sosial yang popular. Hemm … Saya berkata saya tidak percaya pada halaman sosial kerana sesiapa sahaja boleh menyamar diri. Tetapi kawan saya berkata dia sudah bercakap dengan telefon dengan pompuan.

Tetapi kawan saya berkata dia tidak mampu untuk menyerahkan isterinya kepada lelaki lain walaupun dia boleh “bermain” dengan wanita itu yang katanya boleh berdiri juga apabila dilihat dalam gambar yang dipaparkan di laman sosial. Kawan saya berkata dia berkata dia masih percaya kepada Allah dan Islam masih mengendalikan kehidupannya. Oleh itu dia menolak jemputan pompuan itu.

Sekiranya saya tahu ada pasangan seperti ini, saya cari Google kat tentang kehidupan Malaysia yang mengayuh kat … Mah aih! Waver “kelab swinger” terdapat alam siber nampaknya! Saya mesti sibuk juga pasangan Muslim yang mengamalkan kehidupan seperti ini semata-mata untuk mendapatkan kepuasan.

Dan menurut kisah rakan-rakan lain, amalan rahim ni dah semakin menjadi trend di kalangan pasangan Melayu / Islam di Malaysia. Biasanya mereka bergerak secara rahsia dan sukar untuk menarik perhatian. Kerana jika dilihat secara luaran, persatuan antara pasangan ini tidak menimbulkan keanehan. Contoh pasangan A melawat dan tinggal di rumah pasangan B. Siapa sangka di dalam bilik, nampaknya isteri A tidur dengan suami B, dan sebaliknya isteri B tidur dengan suami A.

Sekiranya aktiviti seperti ini diamalkan di kalangan pasangan elit. Malah, kebanyakan mereka sudah membiak, tetapi kerana mereka mahukan kepuasan lebih tinggi, maka mereka dapat tidur dengan rakan-rakan lain. Malah mereka juga bukan cerita jika pasangan yang mereka mahu bertukar adalah agama yang berbeza atau negara yang berbeza, selagi mereka seronok dan mendapat kepuasan. Pasangan yang berpuas hati, pasangan B juga berpuas hati!

Nampaknya persatuan percuma ini bukan sahaja di kalangan remaja atau orang tunggal tetapi juga telah tersebar di kalangan mereka yang matang, sudah berkahwin, bahkan ada orang yang menunggu hari untuk memasuki kubur! Adoiii ….

Crazy … itu gila! Tapi bila ada NGO-NGO yang buat demonstrasi membantah amalan s3ks bebas dan LGBT, ada pula yang puak-puak tiga suku yang duk bantah dan dakwa itu semua permainan politik pihak tertentu serta anggap semua itu perkara remeh!

Masya-Allah …. !!

Sumber: Berita Masa

Loading…



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xFxbBS

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.