Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lelaki Ini Hampir Mati kerana Seekor Ikan Hidup Lekat di Tenggorokannya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lelaki Ini Hampir Mati kerana Seekor Ikan Hidup Lekat di Tenggorokannya

 13 Oktober 2017 

https: img-o.okeinfo.net content 2017 10 13 18 1795001 astaga-pria-ini-hampir-tewas-karena-seekor-ikan-hidup-terjebak-di-tenggorokannya-xeeYkMV04B.jpg 
 Ikan dover. (Foto: INS Picture Desk/INS News Agency Ltd)
BOURNEMOUTH - Ada-ada saja kelakuan seseorang apabila ia sedang menunjukkan rasa bahagianya. Ada yang menari, bernyanyi, atau tertawa lepas. Beda lagi apabila seorang pemancing bahagia atas tangkapannya. Kadang ada yang bersorak gembira dan ada yang mencium hasil tangkapannya itu. Nah, untuk mencium tangkapan, seperti anda harus berhati-hati setelah mengetahui kisah ini.

Seorang pemancing menerima kejutan dalam hidupnya ketika dia mencuba mencium ikan sepanjang 15 sentimeter kerana gembira telah berjaya menangkap ikan tersebut sebelum akhirnya ikan itu meluncur ke tenggorokannya. Petugas perubatan mendapatkan panggilan darurat kerana itu.

Lelaki berusia 28 tahun yang tidak diketahui identitinya itu menangkap seekor ikan berharga dari dermaga di Bournemouth, GB selatan, dan sebagai tanda bahagianya, ia memutuskan untuk mencium ikan tersebut. Namun, ikan tangkapannya   jenis Dover berhasil lepas dari tangannya dan melompat ke tenggorokannya. Ia pun berhenti bernafas dan mengalami serangan jantung.

Teman-teman dari lelaki tersebut berusaha agar agar tersebut kembali bernafas dengan memberikan CPR sambil menunggu paramedik. Untungnya, ketika paramedik  sampai, mereka berhasil menarik ikan dari tenggorokan lelaki itu dan menyelamatkan nyawanya.

"Sudah jelas bahwa kami perlu mengeluarkan ikan atau pesakit ini tidak akan boleh bertahan dalam perjalanan ke Rumah Sakit Royal Bournemouth," kata paramedik ambulans Matt Harrison, dikutip The Telegraph, Jumaat (13/10/2017).
"Saya benar-benar sedar bahwa saya hanya memiliki satu kesempatan untuk menariknya, jika saya kehilangan kawalan atau sepotong terputus dan meluncur jauh maka tidak ada lagi yang dapat kita lakukan untuk mengatasi masalah itu," tambah Harrison

Paramedik Matt Harrison mengatakan bahwa dia mencuba mengeluarkan ikan dengan lima usaha untuk menarik ikan itu namun gagal kerana duri dan insangnya yang menempel di tenggorokan lelaki itu. Mereka akhirnya dapat menarik ikan itu dengan cara keenam.

"Teman-temannya memberikan CPR yang benar-benar baik ketika menanti kedatangan kami seperti yang diinstruksikan oleh staf ruang kawalan,” ungkap Martyn Box, petugas yang juga hadir.

"Awalnya kami tidak mengetahui tingkat situasi sebenarnya atau apa yang membuat pesakit tersedak, tapi ketika kami menyoal mereka lebih lanjut, kami diberi  tahu bahwa dia memiliki ikan yang terjebak di tenggorokannya. Cerita ini menyoroti betapa pentingnya bagi teman atau orang yang ingin memulai CPR ketika jantung seseorang berhenti," tukas Box.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2zpoERE

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.