Hi! Welcome Back and Stay Tune! DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. ALLAHU! DI TUDUH MENIPU UNTUK MERAIH SUMBANGAN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. ALLAHU! DI TUDUH MENIPU UNTUK MERAIH SUMBANGAN

DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. ALLAHU! DI TUDUH MENIPU UNTUK MERAIH SUMBANGAN. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul sampai senget sebelah dah ni punya dok pikul beban sejak kena saman. Beban ni bukan sahaja kewangan malah beban emosi & perasaan. Tapi tu la.. Apa pilihan yang ada sekarang selain terus kuat, usaha cari jalan keluar & tawakal kepada Allah.


Pejam celik.. Dah dekat 5 bulan kes saman ni berlangsung di mahkamah. 5 bulan tapi tak ada apa2 berlaku lagi cuma prosiding biasa. Belum masuk perbicaraan. Saya ni bukan faham sangat selok belok kes mahkamah.. So cuma tunggu update dari lawyer je la. Di sebabkan itu juga saya terhimpit dengan masalah bila ada mula membuat provokasi di posting saya untuk mencari sumbangan bagi menampung kos guaman yang tinggi.

Atas nasihat peguam.. Saya di minta tidak mendedahkan pihak yang menyaman, No writ saman atau salinan writ saman sebab saya di kenakan injuksi. Saya memang tak faham banyak perkara tentang kes mahkamah memang saya follow je nasihat lawyer untuk tidak meletakkan situasi saya dalam keadaan berisiko. Misi saya cuma mencari dana untuk membayar kos guaman.

Bila ada hamba - hamba Allah yang terus menerus memberi tekanan kepada saya supaya mendedahkan writ & No saman.. Serius benda tu memberi memberi tekanan jugak. Yang memberi tekanan bila dia mula provok orang lain dengan mengambarkan saya sedang menipu untuk meraih sumbangan. Menghalang orang lain dari membantu saya berkongsi posting tersebut. Dia meragui kes saman saya kerana saya tak nak mendedahkan writ saman.  Saya dah bagi contact number, alamat firma guaman untuk dia buat rujukan sayangnya dia tak ada merujuk dengan lawyer yang mewakili saya tapi terus menerus memaksa saya untuk mendedahkan writ saman & terus menerus menuduh saya menipu. Seolah olah memang nak saya melanggar injuksi.

Selain tu ada juga beberapa individu yang mungkin baru ikuti kes saman saya ni mempertikaikan benda yang sama. Biar di jelaskan mereka2 yang mengikuti kes ni sejak awal tetap depa ni saya ada niat menipu.

Yang dok minta nak tengok writ saman ni selalunya tak menyumbang apapun.. Cuma menyumbang tekanan jer. Tapi saya berbaik sangka.. mungkin masing2 dah ready nak transfer sorang RM10K sebagai sedekah kat saya.. Cuma depa was was samada saman ni wujud atau cuma scam. Takpe la maybe bukan rezeki saya menerima sumbangan dari mereka.. Saya pun tak kenal mereka. Depa ni pun nampak bukan paham sangat kes mahkamah.. So, tak payah la saya ambil risiko nak tunjuk writ saman ke hapa melainkan kepada orang yang benar benar berniat nak bantu. Orang yang berniat nak bantu takkan membuat komen provokasi secara terbuka macam tu. Jadi pepaham je la yang beriya dok buat provakasi kononnya ada niat nak bantu cuma nak bukti bagai.. Kadang2 dia berkokok je lebih. Kalau betul nak membantu.. dia akan bantu. Yang banyak tanya selalunya memang tak membantu. Tu dari pengalaman saya selama 5 bulan ni mencari sumbangan.

Takpe la. Tak perlu nak risau sangat. Rezeki ni dari Allah.. Manusia ni kadang2 jadi perantaraan Allah untuk menghantar rezeki untuk kita. Asalkan saya tahu saya tak menipu.. cukup la. Lagipun ramai rakan blogger & rakan2 media sosial yang tahu saya tak menipu & tahu kes saman ni memang wujud. Memang boleh menjadi backup saya. Selebihnya Allah mungkin dah atur perjalanannya.

Apapun perjuangan tetap di teruskan. Tiada terdetik rasa putus asa walau di datangi fitnah & provokasi yang cuba menghalang saya mencari bantuan. Bagi yang masih ada hati ingin membantu... Boleh la menyumbang terus ke

Maybank account 162795008709 (Nursuria)

Atau nak baca provokasi & fitnah yang di lemparkan pada saya boleh baca komen2 di posting ni >> https://goo.gl/rvQQDK <<


Berada dalam situasi sekarang memang bukan sesuatu yang mudah melainkan kita cukup kewangan so kita tak payah risau. Just berlawan secara adil di mahkamah. Tapi bila menghadapi masalah kewangan macam saya.. Terpaksa juga cari cara untuk membayar kos guaman. Tu baru kos guaman.. Akan datang kos2 lain tak tahu lagi. Tapi selagi ada daya upaya tu usaha jer la. Tak usaha kita tak tahu apa keputusannya nanti.

Apapun sumbangan yang paling saya harap adalah DOA DARI SEMUA AGAR ADA KEAJAIBAN BERLAKU UNTUK SAYA & SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN.

Apa yang jadi pada saya moga jadi iktibar pada orang lain jugak. Yang mana rasa nak ketawa pada musibah yang menimpa saya.. terus la ketawa sebab benda macam ni boleh berlaku kat sesiapa saja. 


✍ Sumber Pautan : ☕ LEKAT LEKIT STORY

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Bncslx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.