Hi! Welcome Back and Stay Tune! "PDRM Kerjasama Polis Indonesia Buru Jamal Yunos" – Tan Sri Muhyiddin.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

"PDRM Kerjasama Polis Indonesia Buru Jamal Yunos" – Tan Sri Muhyiddin..



KUALA LUMPUR: Polis akan meminta kerjasama pihak berkuasa Indonesia untuk membantu memburu Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos, yang dikatakan melarikan diri ke negara jiran itu.

Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata tidak ada sebarang perlindungan yang boleh diberikan kerana Jamal sendiri mengetahui dia melanggar undang-undang.


"Nak lindung apa, dia tahu dia buat salah, kemudian melarikan diri. Saya minta Ketua Polis Negara (Tan Sri Mohamad Fuzi Harun) untuk memburu beliau.

"Katanya dia berada di Indonesia, kita minta kerjasama pihak polis di sana untuk cari beliau dan bawa balik ke sini. Kalau ada apa-apa kesalahan yang dilakukan, kita serah kepada pihak polis untuk ambil tindakan sesuai dengan undang-undang yang ada," katanya ketika ditemui sejurus menunaikan solat Isyak dan Terawih berjemaah di Masjid Jabatan Penjara Malaysia Kajang, di sini, malam ini.

Muhyiddin diminta mengulas 'kehilangan' Jamal sejak Jumaat lalu selepas diberikan ikat jamin polis tetapi tidak sempat menyelesaikan urusan itu.


Semalam, dalam satu rakaman video yang berlatar belakangkan kebun kelapa sawit, Jamal meminta Muhyiddin untuk memberi jaminan perlindungan kepadanya kerana mendakwa dirinya dianiaya.

Jamal juga tidak hadir di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Ampang Jaya, hari ini selepas berjanji untuk tampil memberi kerjasama kepada pihak polis selain mengadakan sidang media selepas memberikan keterangan.

Terdahulu, Muhyiddin yang tiba kira-kira jam 6 petang meluangkan masa berbuka puasa serta solat Maghrib berjemaah masjid berkenaan.


Dalam majlis berkenaan, Muhyiddin menyampaikan sumbangan baju raya dan wang tunai kepada 30 anak yatim dari Pertubuhan Anak Yatim Sungai Jelok.

Turut hadir dalam Majlis Berbuka Puasa Kementerian Dalam Negeri Bersama Jabatan Penjara Malaysia itu adalah Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri Datuk Seri Alwi Ibrahim, Ketua Pengarah Jabatan Penjara Malaysia Datuk Seri Zulkifli Omar, Mohamad Fuzi Harun dan Duta Arab Saudi ke MalaysiaMahmoud Hussen Saeed Qattan.



✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2LWiYVA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.