Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pencipta Animasi Kartun Popular, Pingu Meninggal Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pencipta Animasi Kartun Popular, Pingu Meninggal Dunia

Kartun Pingu pastinya menghiburkan anda dengan telatahnya yang juga penuh dengan kisah kekeluargaan dan persahabatan tanpa dialog.

Siri animasi ini hanya menekankan body language dan bahasa penguin, Pinguish atau Penguinese yang amat terkesan dalam jiwa para penonton.

Mungkin ramai di antara anda yang tidak mengenali siapa pencipta kartun tersebut, Tony Wolf atau nama sebenarnya Antonio Lupatelli yang baru-baru ini meninggal dunia pada usia 88 tahun.

Mendiang Tony lahir pada tahun 1930 di Busseto, Itali sangat terkenal dengan suara, ‘noot-noot’ dan siri animasi ini telah mendapat penerimaan baik dari penonton seluruh dunia.

Disamping itu, Tony juga mempunyai pelbagai nama pena seperti Oda Taro, L’Alpino dan Antony Mo. Antara karya Tony yang terkenal di Itali adalah mengenai kisah dongeng yang menampilkan naga, dan makhluk mitos lain. Tony sering menggambarkan cerita dongeng klasik dan mencipta kad Fairy Tarot. Salam takziah buat Tony.

The post Pencipta Animasi Kartun Popular, Pingu Meninggal Dunia appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2sDLiTU

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.