Hi! Welcome Back and Stay Tune! "Mereka Boleh Guna Tandas OKU" - Timbalan Menteri, Fuziah Salleh - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

"Mereka Boleh Guna Tandas OKU" - Timbalan Menteri, Fuziah Salleh


Ini masih lagi tentang isu tandas buat golongan transgndr yang sudah menjadi bualan ramai. Selepas Menteri membuat kenyataan, kali ini giliiran Timbalan Menteri pula.

Anggota parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, menyatakan pendapatnya tentang isu golongan transgndr terutama isu masuk tandas mana.

Baginya, isu ini semakin besar dan telah menjadi teropong awam.



Menurut Fuziah Salleh, menerusi satu temubual memberitahu media bahawa golongan ini perlu dibantu.

Fuziah Salleh mahu membawa golongan ini kembali kepada fitrah dan menegaskan bukannya untuk mengiktiraf mereka.

"Kita perlu bawa mereka kembali kepada fitrah, dalam proses ini ia akan mengambil masa dan ramai juga transgnder sudah kembali kepada fitrah. Kita kena faham mereka ini, dalam proses itu mereka masih perlu menggunakan tempat awam."



Tentang isu tandas yang menjadi bualan ramai, Fuziah Salleh juga ada memberi contoh bahawa golongan seperti ini boleh menggunakan tandas OKU terlebih dahulu jika tidak selesa menggunakan tandas lelaki.

"Mereka ini walaupun alatnya lelaki tetapi hati mereka sama seperti wanita.  Mereka akan rasa tak selesa untuk ke tandas lelaki.”

"Akan tetapi, bila ke tandas wanita, orang perempuan pula tak selesa sedangkan selama ni tak rasa apa pun.  Oleh sebab isu ini dah jadi isu besar, timbul lah dilema golongan transgendr."

"Buat ketika ini mungkin mereka boleh menggunakan toilet OKU, contoh."



Ini videonya:



Sumber: Awani TV

Sebelum ini, Dr Maza ada mengatakan jika golongan seperti ini ingin masuk ke tandas, silalah check sendiri apakah alatnya. Baca komen Dr Maza itu DI SINI.



✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2vJzq4N

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.