Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Mungkin Menutup Kilang Di China Kerana Penurunan Jualan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Mungkin Menutup Kilang Di China Kerana Penurunan Jualan

Hanya setengah dekad yang lalu Samsung mempunyai pegangan 20% pasaran peranti pintar di China. Kini ia menyusut ke sekitar 1% sahaja kerana persaingan sengit dari pengeluar tempatan seperti Xiaomi, Huawei dan Oppo. Menurut laporan Reuters ini menyebabkan mereka mungkin menutup salah satu kilang mereka di China. Faktor lain penutupan ialah kos buruh yang semakin meningkat.

Kilang di Tianjin ditutup dan kini peranti untuk pasaran China akan hanya dihasilkan di kilang mereka di Huizhou. Kilang di Tianjin ini mengeluarkan sekitar 36 juta peranti setahun. Samsung kini menumpukan pengeluaran peranti mereka di Vietnam dan India. Pada bulan Julai yang lalu mereka telah membuka kilang telefon pintar terbesar dunia di India. Kilang di Vietnam kini menghasilkan 240 juta peranti setahun.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KPmzTA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.