Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lisa Surihani lebih ramai pengikut daripada Najib - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lisa Surihani lebih ramai pengikut daripada Najib

lisa-surihani_twitter_600

PETALING JAYA: Pelakon, model dan pengacara Lisa Surihani mempunyai 3.2 juta pengikut di Twitter dan ini menjadikan isteri kepada Yusry KRU itu artis Malaysia yang paling ramai pengikut di laman sosial berkenaan.

Malah, pengikut Lisa lebih ramai daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang memiliki 2.76 juta pengikut. Najib berada di tangga keenam sebagai pemimpin paling ramai pengikut di Twitter.

Selain Lisa, FMT mengenal pasti sembilan lagi artis tempatan paling ramai pengikut di Twitter.

Zizan Razak – 2.21 juta

Pelawak, pengacara, pelakon dan penyanyi ini menghantar 9,335 tweet sejak Mac 2010. Zizan yang pada mulanya dikenali Zizan Raja Lawak ialah naib juara pertandingan Raja Lawak musim pertama.

Datuk Siti Nurhaliza – 1.97 juta

Penyanyi nombor satu negara, yang menggunakan ID @CTNurhaliza11 juga antara artis dan ahli perniagaan yang aktif dan selalu mengemas kini tweetnya. Tweet terbaru beliau mengenai produk Simplysiti sempena Raya dan lagu raya baharu ‘Hari Kemenangan’ yang mula dijual di iTunes.

Aaron Aziz – 1.94 juta

Pelakon dari Kota Singa kini berada di Malaysia dan dilaporkan sudah menjadi warganegara Malaysia mula menyertai Twitter pada Februari 2011.

Awal Ashaari – 1.82 juta

Artis lelaki ini antara wajah yang paling kerap dilihat di kaca televisyen, suami kepada pelakon Scha Al Yahya dan bapa Lara Alana. Biasanya, wartawan mendapat segala berita mengenainya menerusi laman sosial. Dalam tweet terbaru, Awal yang berada di Mekah berkongsi kisahnya menunaikan umrah.

Nora Danish – 1.73 juta

Menggunakan ID @Nor4Danish, pelakon ini juga banyak berkongsi aktiviti harian. Menariknya tentang pelakon dan ahli perniagaan ini ialah dia juga banyak memperkenalkan dan mengesyorkan jenama serta produk lain yang dilihatnya berbaloi untuk dicuba.

Liyana Jasmay – 1.69 juta

Akhir-akhir ini pelakon ini banyak berkongsi tentang berbuka puasa selain mempromosi koleksi fesyennya di bawah jenama Mermaid. Liyana, antara artis yang banyak menggunakan laman sosial untuk tujuan perniagaan.

Neelofa – 1.57 juta

Pelakon jelita ini juga banyak berkongsi tentang rutin fesyennya dan dia banyak ditanya tentang rahsia kecantikan kulit dan cita rasa fesyennya. Ahli perniagaan itu mula menyertai Twitter pada September 2009 dan hanya tweet sebanyak 12,900 kali sepanjang tujuh tahun ini.

Yuna – 1.55 juta

Penyanyi, penulis lirik dan ahli perniagaan terkenal itu aktif di laman sosial dengan mengetengahkan topik berkaitan muzik serta isu sosial dunia dan Islam. Dia yang menggunakan ID @yunamusic membuka akaun Twitter pada Mac 2010 dan memuatkan 24,600 tweet setakat ini.

Najwa Latiff – 1.42 juta

Penyanyi muda dari Batu Pahat itu mula dikenali ramai menerusi lagu Cinta Muka Buku dan antara artis yang sangat aktif di laman sosial itu dengan lebih 30,000 tweet sejak membuka akaun pada Januari 2011.





Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/28LK4yd

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.