Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lagi Suspek, Individu Penting Kes Kim Jong Nam Akan Ditahan – KPN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lagi Suspek, Individu Penting Kes Kim Jong Nam Akan Ditahan – KPN

MELAKA: Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak menafikan terdapat beberapa lagi warga Korea Utara yang disyaki terlibat dengan kes pembunuhan Kim Jong Nam akan ditahan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata penahanan yang akan dijalankan dalam tempoh terdekat itu juga melibatkan beberapa individu penting.

Bagaimanapun pihaknya enggan mendedahkan identiti suspek kerana masih lagi diperingkat penyiasatan.

“Kita (polis) akan guna saluran ikut undang-undang untuk dapatkan mereka ini. Kita perlu dapatkan empat orang yang kita sudah peroleh ‘red notice’ (notis merah) daripada Interpol dan rakam percakapan. Tiga orang dipercayai masih ada di kedutaan Korea Utara di Kuala Lumpur.

“Saya harap pihak berkuasa Korea Utara bantu kita, ini siasatan kes bunuh yang berlaku dalam ‘jurisdiction’ (kawasan) kita. Menjadi tanggungjawab kami jalankan siasatan secara telus ikut undang-undang Malaysia,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Kembara Sang Saka Biru dan Majlis Pra Pelancaran Kempen Rayuan Tabung Warisan Amanah Polis di Perkarangan Menara Taming Sari, Banda Hilir, hari ini.

Terdahulu, PDRM telah memperoleh notis merah daripada Polis Antarabangsa (Interpol) untuk menahan empat individu terbabit yang dikatakan telah keluar dari negara pada hari kejadian pembunuhan Jong Nam.

Justeru, Khalid berkata, apa yang penting kini adalah penangkapan empat individu berusia 33 tahun hingga 57 tahun melalui Interpol dengan kerjasama pihak berkuasa Korea Utara.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nnis9G

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.