Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemuda UMNO Kedah Sudah Jangka Ahli PPBM Keluar Parti – Shaiful - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemuda UMNO Kedah Sudah Jangka Ahli PPBM Keluar Parti – Shaiful

KUALA LUMPUR: Pemuda UMNO Kedah tidak sama sekali hairan atau terkejut di atas tindakan 500 ahli Parti Pribumi Bersatu (PPBM) Baling yang bertindak mengumumkan untuk keluar daripada parti.

Ketua Pemuda UMNO Kedah, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin berkata, ia petanda awal bahawa krisis dalaman parti PPBM sekarang menjadi bertambah parah dan menuju ke arah kehancuran.

“Masalah dalaman PPBM ini dilihat bermula apabila pucuk pimpinan parti PPBM enggan mengiktiraf Anina Saadudin sebagai Ketua Srikandi dan hingga saat ini, PPBM masih gagal menubuhkan sayap srikandinya secara sah.

“Kita juga melihat punca ‘pemberontakan’ dalaman ini juga berpunca daripada kewujudan beberapa kem kepimpinan di dalam PPBM. Secara amnya kita dapat simpulkan bahawa pimpinan PPBM yang sedia ada belum mampu menunjukkan nilai kepimpinan yang tinggi apabila berhadapan dengan sesuatu kemelut dan krisis,” katanya kepada Astro AWANI di sini hari ini.

BACA: Untuk apa sokong pakatan pembangkang? – Syed Ali

BACA: 

PPBM bakal hantar permohonan rasmi gabung dengan Pakatan Harapan – Dr Mahathir

Pada Khamis, Bekas Pengerusi PPBM Baling, Ali Ahmad mendakwa kira-kira 500 daripada 800 ahli PPBM kawasan tersebut akan keluar parti itu tidak lama lagi.

Ia susulan rasa tidak puas hati 13 ahli PPBM berkenaan berhubung pelantikan jawatankuasa baharu PPBM kawasan itu pada Februari lepas.

Terdahulu, beberapa ahli kawasan itu mengisytiharkan keluar parti berkuatkuasa serta merta.

Dalam pada itu tegas Shaiful, tindakan pimpinan PPBM yang dilihat melantik ‘orang luar’ untuk memimpin sesebuah kawasan juga boleh disimpulkan bahawa mereka sudah ketandusan barisan kepimpinan.

“Jadi mereka terpaksa melantik pemimpin yang ‘tangkap muat’. Keghairahan pimpinan PPBM yang ingin sentiasa mengetengahkan ‘nama-nama besar’ ternyata memakan diri apabila nama besar tersebut tidak mempunyai pengalaman dan pendedahan yang cukup untuk memimpin sesebuah pertubuhan politik.

“Kita juga yakin pimpinan PPBM juga sudah mempunyai ‘skrip standard bagi memperjelaskan krisis ini. Sudah tentunya tuduhan dan tohmahan akan dilemparkan kepada pimpinan UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang membeli ataupun menjamu ‘dedak’ bagi mempengaruhi ahli-ahli PPBM meninggalkan parti mereka,” jelasnya.

Shaiful turut menasihati pimpinan PPBM untuk bermuhasabah dan menilai kebolehan diri mereka sendiri dahulu sebelum menyalahkan orang lain.

“Hakikatnya, krisis terbaru PPBM ini adalah gambaran awal kerajaan yang bakal dibentuk sekiranya mereka menang dalam pilihan raya. Kita ingin mengingatkan kepada rakyat bahawa pilihanraya bukanlah satu ‘ujian’ ataupun ‘eksperimen’.

“Mereka harus ingat ia lebih kepada pemilihan sebuah kerajaan yang mampu memerintah dan stabil, bukannya kerajaan yang berasaskan dendam serta tidak berupaya mengendalikan krisis dalamannya sendiri,” katanya.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mPE9ME

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.