Hi! Welcome Back and Stay Tune! Air Mata Pelajar Ini Pasti Buat Anda Sebak - Keluarga Saya Miskin Disebabkan Itu Saya Ingin Tinggal Di Asrama - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Air Mata Pelajar Ini Pasti Buat Anda Sebak - Keluarga Saya Miskin Disebabkan Itu Saya Ingin Tinggal Di Asrama


Betapa pentingnya ilmu pengetahuan dan juga pendidikan yang menjanjikan kejayaan sekiranya dilakukan bersungguh-sungguh dengan niat untuk berjaya di masa depan dan juga demi impian kedua ibu bapa.

Bagi mereka yang sedar tentang kepentingan pendidikan itu pastinya inginkan kejayaan untuk merubah kehidupan dan juga untuk memperbaiki diri, namun impian tinggal impian apabila berdepan dengan masalah kewangan lalu terbantutlah segala impian.

Seseorang itu apabila diberi ujian sebegini tidak seharusnya mengalah serta merta, sebaliknya perlu berusaha untuk mencapai impian walau dengan apa cara sekalipun. Setiap usaha yang dilakukan pasti mendatangkan hasil biarpun tidak seperti yang disangkakan, asalkan dapat memenuhi impian.

Kisah ini agak menyedihkan apabila seorang pelajar tingkatan lima yang mempunyai kepandaian, Norsyamila Binti Norhisyam, menghadapi saat sukar apabila dihimpit masalah kewangan untuk meneruskan pelajarannya.

Ekoran masalah yang dihadapinya itu menyebabkan ibunya tidak berkemampuan melangsaikan hutang yuran asramanya sehingga dia tidak ditawarkan asrama sebagai tempat tinggalnya walaupun beliau akan menduduki peperiksaan SPM pada tahun ini.

Seorang lelaki yang amat dikenali ramai terutama di bahagian utara tanahair, Cikgu Abdul Ghani telah berkongsi kisah sayu mengenai pelajar perempuan terbabit dan sesiapa sahaja yang menonton rakaman video yang dimuat naik oleh beliau pasti tersentuh. Bagaimanapun, rakaman video tersebut telah dipadamkan di atas sebab-sebab tertentu.

Saya telah menerima satu permintaan dari seorang ibu untuk membantu menyelesaikan hutang yuran asrama dan tuisyen tahun lepas yang tidak dibayar kerana tidak mampu.
Akibatnya anak perempuannya Norsyamila Bt Norhisyam kelas 5 Sains 8 Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Badlishah, Kulim, Kedah tidak dibenarkan (tidak ditawarkan) tinggal diasrama pada tahun ini sedangkan ia akan menduduki SPM.
Saya menemui PKHem sekolah tersebut untuk menyelesaikan bayaran ini sebanyak RM500 dan yuran tahun ini RM150.00. Saya menyerahkan RM350.00 untuk belanja lainnya menjadikan jumlah sumbangan RM1000.00.
Pada PK Hem tersebut,saya mohon ditempatkan kembali Norsyamila di asrama seperti yg diharapkannya. Bila saya bertanya sebab ia ingin menduduki asrama,ini jawapannya,"Keluarga saya miskin".
Pelajar ini menangis di hadapan saya dan PK hem. Riak wajahnya membayangkan dia seorang pelajar yang baik tetapi dihimpit kemiskinan.
Kepada anda yg menyumbang ke projek ini, berbanggalah anda ada tangan dihulur kepada anak malang ini, saya persembahkan anak ini dan tangisannya sebagai tanda syukur yang dari hati nurani sucinya.
Catatan: Tolong jangan komen tindakan sekolah.


Untuk meneruskan bacaan klik link ini atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2poVbm0

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.