Hi! Welcome Back and Stay Tune! Luna Maya Bakal Tamatkan Zaman Bujang Dengan Lelaki Tokyo - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Luna Maya Bakal Tamatkan Zaman Bujang Dengan Lelaki Tokyo

Luna maya yang baru-baru ini hangat di gosipkan bercinta dengan seorang lelaki berketurunan negara matahari terbit Jepun, Tokyo telah menarik perhatian ramai pihak.

Luna maya yang baru-baru ini hangat di gosipkan bercinta dengan seorang lelaki berketurunan negara matahari terbit Jepun, Tokyo telah menarik perhatian ramai pihak.

Tersebarnya khabar angin bahawa pelakon cantik berusia 33 tahun ini juga akan menamatkan zaman bujangnya dalam waktu dekat . Ketika ditemui di Gala Premiere film ‘Satria Heroes’ perdana yang diterbitkan oleh kekasihnya itu, Luna pun menjawab khabar angin tersebut dengan perkataan “insyaallah kalau ada jodoh” Thamrin, Jakarta Pusat, pada Khamis semalam.

Namun siapakah lelaki yang bakal menjadi calon suami Luna?

Beliau adalah Reino Ramaputra Barack atau Reino Barack (lahir di Jakarta, 21 Jun 1984; umur 32 tahun) adalah Wakil Presiden Senior Pengembangan Usaha di Global Mediacom. Dia dikenali sebagai tokoh kunci yang menjadi tulang belakang terciptanya serial tokusatsu pertama Indonesia,

Sejak lulus dari jurusan International Finance dan International Economics di American University di Paris, Perancis pada tahun 2007, dia telah memulakan pengalaman kerjanya sebagai equity officer di Merrill Lynch di Tokyo di mana datuk serta neneknya tinggal.

Pada tahun yang sama dia telah berpindah ke Makes & Partner Corporate Law Firm sebagai associate, setelah itu dia kembali berhijrah ke Ernst & Young Indonesia untuk jawatan penasihat transaksi.

Pada November 2008 dia menjadi staf PT Global Mediacom Tbk sebagai Business Development Manager dan Corporate Finance.

Global Media.com yang dulunya bernama PT Bimantara Citra Tbk. adalah syarikat milik Media Nusantara Citra (MNC) yang menaungi seluruh syarikat media dan telekomunikasi MNC, seperti RCTI, Koran Sindo, Okezone.com, dan Indovision.

Reino juga turut mengurus hubungan antara MNC dengan syarikat Jepun berhubung group idola JKT48. Reino juga aktif memberikan nasihat tentang pentingnya program anak yang mendidik untuk mampu ditayangkan di Indonesia tanpa keuntungan yang besar. Dia pernah mengusulkan bermacam program kartun, namun tidak ada yang bertahan lama.

Namun pada tahun 2011 Reino nekad mencari sokongan syarikat mainan terbesar Jepun, Namco Bandai Holdings Inc, Setelah mementerai perjanjian-perjanjian bisnes tersebut beliau banyak berlakon dan membuat filem hero seperti Power Rangers , Ben10 , “BIMA Satria Garuda” dan Satria Garuda BIMA-X untuk melariskan pemasaran barang mainan watak utama dalam filem yang dia buat.

Terakhir beliau berjaya membuat filem Gala Premiere film ‘Satria Heroes yang bakal di tayangkan tidak lama lagi dimana beliau dan Luna Maya adalah watak utama dalam filem tersebut.


Untuk meneruskan bacaan klik link ini atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2oPkJXE

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.