Hi! Welcome Back and Stay Tune! 8 Rollercoaster Paling Ekstrem Yang Menakutkan Di Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

8 Rollercoaster Paling Ekstrem Yang Menakutkan Di Dunia

(Foto: lifebuzz.com)

Bagi yang pernah naik rollercoaster, pasti tahu sekali perasaan berdebar-debar seolah-olah jantung seperti mahu gugur, kan? Walau laluan rollercoaster yang pernah kamu naiki tidak terlalu panjang, tapi tetap saja debaran yang dirasakan sangat dahsyat tetapi menyeronokkan.

Namun bagaimana dengan beberapa rollercoaster yang sudah terkenal dengan gelaran rollercoaster paling ekstrem ini, beranikah kamu mencubanya?

1. Full Throttle yang berada di Six Flags Magic Montain di Valencia, California, ini mempunyai lingkaran menegak tertinggi di dunia yang mempunyai tinggi kira-kira 160 kaki. Rollercoaster ini juga mempunyai kelajuan 66 batu per jam.



(Foto: lifebuzz.com)

2. Rollercoaster Wicked Twister yang berada di Cedar Point di Sandusky, Ohio ini bentuknya tidak seperti rollercoaster yang biasanya. Jika naik rollercoster ini, anda akan bergantung selama mana ia berjalan dalam laluannya yang berbentuk menegak.
(Foto: lifebuzz.com)

3. Formula Rossa yang berada di Ferrari World di Abu Dhabi merupakan yang paling cepat di dunia kerana melalui laluan 1.3 batu hanya dalam masa 90 saat sahaja.
(Foto: lifebuzz.com)

4. Takabisha yang berada di Fuji-Q Highland Park di Jepun, ini mempunyai tinggi 121 kaki dan juga merupakan rollercoaster paling curam di dunia.
(Foto: lifebuzz.com)

5. Intimidator 305 yang berada di Kings Dominion di Doswell, Virginia ini merupakan rollercoaster yang turun lebih dari 300 kaki, dan menjadikannya salah satu daripada empat rollercoasters di dunia yang mempunyainya.
(Foto: lifebuzz.com)

6. Banshee yang terletak di Kings Island Amusement Park di Mason, Ohio ini merupakan rollercoaster terbalik sekaligus paling panjang di dunia.
(Foto: lifebuzz.com)

7. Rollercoaster Superman: Escape from Kryptor yang berada di Six Flags Magic Mountain di Valencia, California ini terdiri daripada laluan sepanjang 1500 kaki.
(Foto: lfiebuzz.com)

8. Cannibal ini berada di Lagoon Amusement Park di Farmington, Utah, Amerika Syarikat. Rollercoaster ini membuat pengunjungnya naik sehingga 208 kaki dan kemudian turun dari setinggi 116 darjah.
(Foto: lifebuzz.com)



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tr0yS6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.