Hi! Welcome Back and Stay Tune! BTN Berperanan Penting Bentuk Minda, Semangat Rakyat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

BTN Berperanan Penting Bentuk Minda, Semangat Rakyat


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Biro Tatanegara (BTN) memainkan peranan dan objektif penting dalam pembentukan minda dan semangat rakyat khususnya generasi Transformasi Nasional 2050 (TN50).

Perdana menteri berkata ia sekaligus membantu kerajaan meneruskan kepimpinan atas nama agama, bangsa dan negara, selain membolehkan kerajaan bertahan untuk tempoh lama.

"Generasi milenia tak melalui jerih payah dan penderitaan seperti generasi terdahulu dengan babak-babak perjuangan menentang penjajah untuk kemerdekaan dan pelbagai lagi ancaman politik.

"Mereka inilah yang mesti kita tanamkan dengan daya juang dan semangat patriotisme kerana inilah jaminan masa depan terbaik," katanya ketika berucap pada majlis Aidilfitri anjuran BTN di sini, hari ini.

Turut hadir isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor.

Najib berkata generasi hari ini amat bertuah kerana mereka lebih terdidik kerana perjuangan yang dibawa oleh kerajaan.

Menurutnya, golongan tersebut lebih mewah hasil perjuangan kerajaan yang akhirnya membolehkan mereka menempa masa depan yang baik.

"Inilah yang menyebabkan kita semua mesti meneruskan perjuangan kita...sehingga PRU (Pilihan Raya Umum) ke-14, 15, 16, 17 dan seterusnya untuk kita dapat jaminan kemenangan," katanya.

Perdana Menteri turut merakamkan ucapan terima kasih kepada Jabatan Undang-undang di negara ini yang membuktikan bahawa negara tidak ditadbir atas undang-undang rimba tetapi berlandaskan kedaulatan undang-undang yang sangat dihormati dan disanjung tinggi.

Majlis yang dihadiri 3,000 tetamu terdiri daripada warga BTN itu turut dimeriahkan dengan kehadiran menteri-menteri Kabinet termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Timbalan Menteri Pendidikan Datuk P. Kamalanathan dan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi. - BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t1h4cf

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.