Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lelaki Ini Kesal Rumah Sewa Macam Tongkang Pecah, Pelajar Pengotor Dihalau Tuan Rumah Serta Merta - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lelaki Ini Kesal Rumah Sewa Macam Tongkang Pecah, Pelajar Pengotor Dihalau Tuan Rumah Serta Merta


GAMBANG, PAHANG - Satu luahan kekesalan seorang pemilik akaun Twitter dan beberapa gambar berkaitan penyewa rumah milik kakaknya yang dikatakan telah mem'barai'kan rumah berkenaan kini jadi tular dan cetus kemarahan netizen di media sosial.

Gambar-gambar berkenaan dimuat naik Ashry Razak di laman Twitter pada hari ini dan ekoran masalah tersebut kesemua penyewa yang menyewakan rumah kakaknya itu telah dihalau serta-merta.


Menurut Ashry, kakaknya menghadapi masalah sebegini apabila rumah tersebut disewakan kepada segelintir pelajar yang menyebabkan semua pelajar berkenaan dihalau segera kerana mempunyai berbagai masalah.

Menerusi gambar-gambar yang dipaparkan jelas kelihatan keadaan rumah serta peralatan dan kemudahan yang disediakan untuk mereka didapati rosak teruk dan hancur, malahan segala jenis sampah sarap dibuang begitu sahaja di belakang rumah sehingga merosakkan pemandangan dan juga sangat kotor.





Menurut Ashry, pelajar-pelajar terbabit langsung tidak bersyukur apabila kakaknya memberikan peluang untuk mmenyewa rumah berkenaan. Manakalan duit sewa bulanan baru sahaja dilangsaikan semalam. Bil elektrik dikatakan berjumplah hampir RM200 dan ini menjadi tanda tanya apakah yang mereka lakukan sehingga cas untuk elektrik melambung tinggi.

Menurut Ashry lagi, mereka semua sememangnya mempunyai masalah dengan kebersihan dan turut menjadi tanda tanya apabila mereka masih lagi boleh tinggal di dalam rumah dengan keadaan yang teramat kotor. Apabila diberi sewa begini pula jadinya. Ketika ingin memasuki rumah tersebut, berbagai janji yang diberikan, katanya.





Katanya lagi, kakaknya telah menyewakan rumah tersebut kepada seorang pensyarah dan sangat faham sekiranya menyewakan kepada pelajar pasti akan timbul bermacam masalah. Namun, akibat rasa kasihan dan simpati, lalu kakaknya menyewakan kepada keempat-empat pelajar lelaki terbabit.

Menurut Ashry juga, rumah itu yang disewakan kepada pelajar bukanlah rumah yang kosong tetapi dilengkapi dengan berbagai perabot dan peralatan untuk kemudahan mereka. Tetapi sayangnya, mereka langsung tidak menjaga rumah itu dan tidak menitikberatkan tentang kebersihan. Jadi, kakaknya terpaksa menghalau mereka dengan segera ketika hari kejadian berkenaan, jelasnya.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2trmixj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.