Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lelaki Ini Digigit Ular Ketika Ingin Memasaknya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lelaki Ini Digigit Ular Ketika Ingin Memasaknya

  18 September 2017 

Wajah dan dada Victor Pratt yang digigit ular. (Foto: The Republic) 
 Wajah dan dada Victor Pratt yang digigit ular. (Foto: The Republic)

ARIZONA – Ingin tunjuk kepakaran, lelaki di Arizona, Amerika Syarikat  , malah menghadapi bahaya. Ia terluka setelah digigit ular ketika akan mempamerkan kepakarannya kepada teman-temannya.

Peristiwa ini terjadi di sebuah pesta ulang tahun   anaknya   pada 7 September. Mulanya, Victor Pratt merancang menunjukkan kepada teman-temannya cara menangkap dan memasak ular derik. Sebab, ia baru saja melihat keberadaan hewan tersebut di halaman rumahnya.

Ketika itu, ia mengatakan kepada orang-orang yang hadir akan memasak ular barbeQ. Namun, teman-temannya yang takjub melihat kepakaran lelaki berusia 42 tahun itu malah berebut untuk memotretnya.

Ia akhirnya berpose beberapa kali bersama ular tersebut di depan kamera keluarga dan keluarganya. Ketika sedang asyik berfoto, dia malah kehilangan cengkamannya di kepala ular itu. Hewan tersebut pun langsung menyerangnya.

Hewan reptilia itu menggigit Victor dua kali, tepat di bahagian dada dan wajah. Lelaki itu terus meminta keluarga untuk membawanya ke rumah sakit guna mendapat  rawatan.
"Saya berkata, 'Kita harus pergi sekarang,' kerana saya tahu apa yang akan terjadi," kata Victor Pratt, sebagaimana dikutip dari VC Star, Isnin (18/9/2017).


Ia dibawa ke Banner-University Medical Center di Phoenix, Arizona. Doktor di sana terus  melakukan  rawatan dan memberikannya antivenom.
Menurut Direktur Toksologi Banner-University Medical Center, Dr Steven Curry, nyawa Victor sangat terancam akibat gigitan ular itu. Bisa ular tersebut sangat berbahaya kerana dapat membuatnya kesukaran bahkan kehilangan nafas.

"Jika dalam perjalanan ia tak bernafas dalam beberapa minit pertama, dalam pengalaman kami kurang dari 15 sampai 30 minit, pesakit tersebut benar-benar tidak memiliki kesempatan untuk bertahan hidup, '' kata Dr Steven Curry.

Ketika Victor tiba di rumah sakit, doktor yang menanganinya langsung memasukkan tabung ke saluran pernafasannya. Hal ini dilakukan kerana lelaki itu mendapat gigitan di bahagian wajahnya.

"Anda beruntung jika masih boleh bernafas dan sampai di rumah sakit hanya dalam beberapa minit. Sebab, Anda harus mendapat prosedur darurat untuk menyelamatkan hidup," tuturnya.


Penanganan serius dilakukan kerana racun ular berbisa boleh menyebabkan pembengkakan, kelumpuhan, mati rasa di tempat gigitan, bahkan merosak jaringan. Akibatnya, alat pernafasan seseorang dapat membengkak hingga menghalangi masuknya udara dan menyebabkan perdarahan internal.
Akibat kejadian ini, Victor mengaku serik. Ia berjanji tak akan pernah berurusan lagi dengan reptilia berbisa tersebut.
"Saya tidak akan bermain dengan ular lagi," tambahnya.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xLlTwv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.