Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Sebab Kita Rasa Gaji RM2,000 Tak Pernah Cukup - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Sebab Kita Rasa Gaji RM2,000 Tak Pernah Cukup



Kos hidup sekarang makin tinggi dan sukar bagi fresh grad yang baru dapat kerja. Kalau ikutkan hanya segelintir sahaja yang ada duit simpanan. Mana tidaknya dengan gaji RM2,000 tak akan pernah cukup.

Tapi, bagi Anis Hafiza, dia rasa geli hati mendengar luahan anak muda yang tak boleh hidup di ibu kota dengan gaji RM2,000.

Dia turut kongsikan sebab kenapa ramai anak muda sekarang merasakan gaji RM2,000 tak pernah cukup.

1. DIRI SENDIRI PUNYA CITARASA TINGGI

Geli hati aku baca anak muda tak boleh survive hidup di kota dengan gaji rm2,000. Aku gaji 2500 anak tiga boleh je. Masih lagi bernafas. Manja sangat sampai tak boleh survive ye.

Kerja nak gomen (goverment)
Kerja nak dalam aircond
Jadi runner panas tak de curlass
Tak de duit, pama ada
Handphone nak yang ada trend
Kereta nak yang gempak
Baru nampak have have (ada ada)

2. HANYA HARAPKAN SATU PENDAPATAN AKTIF

Sudah tentu saya bangga masih lagi bernafas, Alhamdulillah, Tak pernah nak merunggut gaji kecil. Usaha tambah income. Tidak salahkan sana sini.

3. KITA RASA EGO DENGAN DIRI SENDIRI

Bila emosi menguasai akalnya. Maka ada juga nampak ruang kecerdikkan di situ. Dan manja sangat sampai tak boleh survive ye. Usaha kena lebih dari merunggut. Baru rasa amannya tinggal di malaysia

Beli flat 5 tingkat orang tak pandang mana. Kita lawan arus, orang beli rumah have-have aku beli rumah orang tak nak. Rumah ada sampah aku beli.

4. KITA RASA HEBAT DENGAN PENDAPATAN AKTIF KITA BOLEH HIDUP WALAUPUN KENA IKAT PERUT

2010 gaji 1500 beli rumah 1
2014 gaji 1800 beli rumah 2
2015 gaji 2100 beli rumah 3
2015 gaji 2100 beli rumah 4
2017 gaji 2500 beli rumah 5
2017 gaji 2500 beli rumah 6

Ada ilmu, ada usaha, ada misi semua jadi

Yang tak jadi kau minded macam duduk dalam gua hahaha

5. MASALAH MALAS UNTUK BELAJAR

Kejayaan tidak akan datang tanpa usaha. Tak pernah nak merunggut gaji kecil.Usaha tambah income. Tidak salahkan sana sini.

Tidak merokok satu hal jimat. Tak ada nak ikut fesyen gaya kini. Tak ada nak travel sana sini. Cukup aje di kota raya.



Sumber: Anis Hafiza

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hU9yw1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.