Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kejutan Sabtu Luarbiasa Dalam Festival Toyota Gazoo Racing (TGR) - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kejutan Sabtu Luarbiasa Dalam Festival Toyota Gazoo Racing (TGR)

Seperti yang tidak dapat diramalkan apabila cuaca berlaku di MAEPS, Selangor di mana Festival Racing Toyota GAZOO Racing (TGR) diadakan, cabaran Vios Challenge dan sesi perlumbaan hari ini menghasilkan lebih banyak kejutan apabila para pelumba membuat reka bentuk litar yang luas dan cepat untuk memaksimumkan prestasi kereta perlumbaan mereka.

Dalam kategori Super Sporting yang berprestij, ketua kejohanan dan Prince of Drift Tengku Djan dijangka mendapat hujung minggu yang mudah kerana dia telah mendahului helah masa dalam semua sesi latihan awal tetapi apabila ia penting semasa layak, dia memotong bahagian dalam Turn 1 di dalamnya mengejar Mark Darwin yang lebih muda, memusnahkan roda depan dan meletakkannya dari sesi kelayakan yang lain.

Bagaimanapun, dia berjaya memulakan perlumbaan awal untuk perlumbaan pada hari Ahad kerana dia cukup mencabar untuk mengalahkan William Ho untuk mengamankan tempatnya di samping Darwin yang selesa memperoleh kedudukan tiang pada pusingan ketiga. “Saya agak selesa. Sebenarnya, saya rasa saya terlalu selesa dan cuba untuk tetap tenang dan menjauhkan diri dari dinding. Pasukan itu melakukan tugas yang baik untuk memberi saya sebuah kereta yang memberi saya keyakinan yang tegas dan sangat berterima kasih kepada mereka, “kata Mark Darwin yang akan mewakili Malaysia dalam perlumbaan Super Endurance 600 Minute Thailand yang akan datang di Toyota Altis.

Dalam kategori Sporting, kejutan berterusan apabila Team Dream Chaser meraikan kedudukannya yang kedua dengan Brendan Paul Anthony yang baru meletakkan keretanya di tiang di hadapan Brendon Lim dari Tedco Racing dalam sesi kelayakan. Pemandu Pengganti dan Editor Zerotohundred.com Tom Goh dibawa masuk untuk menggantikan Kenny Lee yang lesennya baru-baru ini dinaikkan, menghalangnya untuk berpartisipasi dalam Cabaran Vios. Tom memberi ganjaran kepada pasukan itu dengan tempat ketiga yang cemerlang di grid tetapi kesan buruk semasa lompatan menumbuk bahunya dan dia tidak dapat menggantikannya dalam masa untuk perlumbaan pertama nanti pada hari itu.

Dalam Kelas Promosi, pemain boxer Shawn Lee yang telah mengambil alih dalam kelayakan membawa pek ke litar lembap berkat masa kelayakan tercepatnya walaupun membawa balastos 40kg untuk menang di Batu Kawan. Shukri Yahaya menghidupkan leher Shawn dari kedudukannya yang kedua untuk separuh pertama perlumbaan, tetapi Shawn berjaya melebarkan jurang antara dia dan Shukri untuk merangkul kemenangan berturut-turut ketiga.

Pertempuran semakin jauh di lapangan di mana Fattah Amin dan Danny Koo bertempur untuk kedudukan ketiga manakala Geraldine Gan mempunyai cermin penuh dengan kereta Venice No. 16. Diana Danielle menikmati pertempuran dengan Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor Akio Takeyama untuk kedudukan ke-5 tetapi dia berjaya membuat langkah berani di bahagian belakang litar untuk menuntut tempat itu.

The post Kejutan Sabtu Luarbiasa Dalam Festival Toyota Gazoo Racing (TGR) appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2zCOTrv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.