Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kami Mampu Sahut Cabaran Pengerusi BN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kami Mampu Sahut Cabaran Pengerusi BN




Ramai yang menganggap, cabaran getir bakal menanti Barisan Nasional khususnya salah sebauh parti utama BN iaitu MCA. Jika dinilai dari prestasi Pilihan Raya Umum ke 13 yang lalu, kemenangan 7 buah kerusi Parlimen nyata bukanlah satu pencapaian yang boleh di banggakan oleh parti komponen utama BN ini.

Justeru, apabila Pengerusi Barisan Nasional, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak melemparkan cabaran kepada MCA untuk meraih sekurang-kurangnya 15 kerusi pada Pilihan Raya Umum ke 14 kelak, kepimpinan parti dan akar umbi MCA menyuarakan keyakinan bahawa mereka mampu menyahut cabaran Datuk Seri Mohd Najib dan seterusnya merealisasikan impian untuk melihat MCA kembali kukuh.

Memang diakui, cabaran getir menanti tambahan pula dengan cara politik kotor yang diamalkan oleh DAP, memungkinkan kesukaran akan menanti buat keseluruhan jentera MCA. Namun, ianya bukan lesen buat parti berkenaan mengangkat bendera putih sebelum turun bertarung di gelanggang kelak.

Ketika diminta mengulas tentang perkara ini, salah seorang pemimpin utama parti memberitahu, kesemua jentera Pilihan Raya MCA telah pun digerakkan kira-kira lebih setahun yang lalu bagi melancarkan kempen pilihan raya apabila tiba masanya kelak.

Katanya, MCA menyasarkan 20 buah kerusi untuk ditandingi dan parti berkenaan menyasarkan untuk meraih sekurang-kurangnya 75 peratus dari keseluruhan kerusi yang mereka tandingi. Justeru, Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai awal-awal lagi telah mengerahkan kesemua jentera pilihan raya MCA untuk bergerak dan melakukan kerja-kerja dasar.

Beliau juga mengakui, cabaran getir mungkin menanti namun beliau yakin, dengan kekuatan jentera MCA dan dicampur pula dengan jentera pilihan raya dari lain-lain parti komponen BN yang ada seperti UMNO, MIC, Gerakan dan lain-lain lagi, sasaran yang diletakkan oleh Datuk Seri Mohd Najib mampu dicapai.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hJpAcn

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.