Hi! Welcome Back and Stay Tune! Projek Untuk Manfaat Kontraktor? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Projek Untuk Manfaat Kontraktor?

Tulisan asal oleh:
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 6 November 2017

Rakyat Pulau Pinang akan gembira apabila mendapati bahawa RM3 juta telah dibelanjakan untuk membayar RM400 untuk membayar pampasan setiap isi rumah miskin yang terjejas akibat banjir September 2016.

Rakyat Pulau Pinang akan lebih gembira bahawa di bawah Bajet Pulau Pinang 2018, RM20 juta akan dibelanjakan oleh MBPP dan MPSP untuk projek pencegahan banjir manakala RM10 juta akan dibelanjakan untuk perlindungan di lereng bukit.

Dan rakyat Pulau Pinang akan menjadi paling gembira bahawa RM275 juta akan dibelanjakan untuk membina 82 gelanggang badminton baru dan 4 kolam renang bersaiz Olimpik.

Tambahan RM45 juta juga akan dibelanjakan untuk membina lorong basikal sejauh 39.3 km – selain daripada RM30 juta yang telah mereka belanjakan untuk lorong sejauh 12km sebelum ini.

Dalam komitmen oleh kerajaan Pulau Pinang untuk melindungi status warisan Pulau Pinang yang kini sedang dalam ancaman, Dana Pemulihan Warisan George Town (George Town Heritage Refurbishment Fund) akan mendapat RM 3 juta sementara projek Penambahbaikan Precinct Little India (Little India Precinct Upgrading project) akan mendapat RM1 juta.

Jangan bercakap tentang RM305 juta yang kerajaan negeri bayar untuk "laporan" yang tidak dapat diselesaikan, RM7.5 bilion untuk Lebuhraya Pan Island Link (atau RM385 juta setiap km - lebuh raya paling mahal di Malaysia dengan harga dua kali ganda), RM6.34 bilion untuk membina projek terowong apabila sudah terdapat dua jambatan, RM400 juta untuk membina jalan 8 lorong di hadapan Persiaran Gurney dan "ratusan juta" yang tidak didedahkan untuk membina taman awam Gurney Wharf.

Anda akan tertanya-tanya sama ada Kerajaan DAP Pulau Pinang tahu keutamaan mereka atau sama ada projek mereka sebaliknya adalah untuk manfaat kontraktor atau pemaju swasta.

----
Sumber: Ucapan Belanjawan Pulau Pinang 2018 oleh YAB Lim Guan Eng:
http://ift.tt/2hLOTut

Link asal artikel:
http://ift.tt/2gWSgkF


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hJzGKl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.