Hi! Welcome Back and Stay Tune! "Cobra King" Maut Usai Minum Darah Ular yang Menggigitnya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

"Cobra King" Maut Usai Minum Darah Ular yang Menggigitnya

  Rabu 06 Disember 2017

https: img-z.okeinfo.net content 2017 12 06 18 1825960 cobra-king-tewas-usai-minum-darah-ular-yang-menggigitnya-Pu33Rc4VTw.gif

MANILA - Pawang asal Filipina Elies 'Peter' Lenturio yang terkenal di negaranya meninggal dunia. "Cobra King" gelarannya meregang nyawa usai digigit ular peliharaannya.
Seperti yang dikutip dari ABC, kejadiannya saat Elies menyimpan kobra hewan peliharaannya di kotak motornya. Pada hari yang fatal itu, Elies membuka wadah itu dan ular itu menggigit tangan kirinya. Reptilia tersebut rupanya berubah bermusuhan dan diserang kerana ekornya terjepit di dalam kotak.

Kerana tiap hari dirinya dan selama bertahun-tahun sudah terbiasa digigit ular, Elies tak ke rumah sakit untuk mendapatkan penanganan dan perawatan. Pasalnya, racun ular cobra harus cepat ditangani, kerana bila sudah masuk ke dalam tubuh manusia akan sangat cepat membunuh. Elies lebih memilih membalas gigitan ular kobra tersebut, lalu memotong kepala dan meminum darahnya. 

Cerita ini agak sukar dipercaya, mengingat darah kobra banyak dikonsumsi di negara-negara seperti China, Malaysia dan Thailand, untuk manfaat kesihatannya. Sejauh ini belum pernah terdengar tentang kematian yang disebabkan oleh minum darah ular berbisa, kerana tidak mengandungi racun mematikan.

Elies mendapatkan gelar King Cobra-nya kerana ketertarikannya yang luar biasa dengan segala jenis ular, sejak usia 15 tahun. Dia banyak di minta tolong tetangganya di Wilayah Sorsogon untuk mengusir ular dan akhirnya dikenal masyarakat luas.


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jkXEfF

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.