Hi! Welcome Back and Stay Tune! Gunakan Pengangkutan Awam Untuk Elak Kesesakan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Gunakan Pengangkutan Awam Untuk Elak Kesesakan




Sepanjang minggu ini, sekitar Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) akan mengalami kesesakan luar biasa berikutan berlangsungnya Pehimpunan Agung UMNO kali ke 71. Kesesakan ini dapat disaksikan seawal jam 7 pagi ditambah pula dengan kesesakan sedia ada bagi mereka yang bekerja di sekitar kawasan ini.

Bagi mengelakkan kesesakan yang boleh merimaskan bagi mereka yang bekerja atau menghadiri PAU 2017 kali ini, orang ramai di cadangkan menggunakan pengangkutan awam yang melalui hadapan PWTC.

Bagi mereka yang datang dari Kuala Lumpur, mereka boleh menggunakan kenderaan awam seperti bas henti-henti. Bagi mereka yang menginginkan pengangkutan awam yang lebih pantas, mereka boleh menggunakan LRT laluan menuju Sentul Timur yang akan melalui stesyen PWTC setiap 3 hingga 5 minit.

Daripada pemerhatian penulis, pilihan utama kebanyakan hadirin yang menghadiri PAU kali ini adalh dengan menggunakan perkhidmatan LRT. Menurut salah seorang perwakilan yang hadir, sistem pengangkutan awam yang tersusun hari ini telah banyak memudahkan perwakilan untuk hadir tepat pada waktunya walaupun mereka menginap di hotel yang jauh dari PWTC.

Banyak pilihan yang boleh dipilih oleh para pengguna samada menggunakan Monorel, MRT dan sistem LRT. Cuma katanya, jika memilih sistem pengangkutan awam seperti Monorel dan MRT, mereka terpaksa transit ke sistem LRT bagi memudahkan mereka sampai ke PWTC.

Inilah nikmat kemajuan yang dikecapi oleh rakyat Malaysia terutamanya selepas tertubuhnya Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia (SPAD) yang bertanggungjawab melestarikan pengangkutan awam yang kita dapat saksikan hari ini.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Awp1g3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.