Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kesilapan Cara Menggunakan Bra Yang Kerap Dilakukan Oleh Wanita - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kesilapan Cara Menggunakan Bra Yang Kerap Dilakukan Oleh Wanita

Jika ada satu produk pakaian yang sepatutnya disebut sebagai heroin wanita, jawapannya pilihan harus ditujukan pada bra. Bra adalah pakaian khas yang merupakan pakaian paling penting bagi semua wanita di seluruh dunia.

Setiap wanita mempunyai pilihan yang berbeza-beza apabila bercakap tentang pemilihan jenis bra, tetapi walaupun dipilih secara berbeza, biasanya ada beberapa kesilapan tentang bra yang dilakukan oleh ramai wanita. Apakah kesilapan wanita tentang bra ini? Memuat semula laman Timesofindia, Selasa (4/23/2018) berikutan penerangannya di bawah ini.

Beli bra murah

Banyak jenis bra yang ditawarkan dalam talian dijual pada harga yang murah, berkemungkinan anda telah melabur dalam bra yang murah. Bra yang baik akan memberikan sokongan yang lebih baik dan kelihatan lebih selesa daripada coli murah yang dijual di rak atau dijual secara atas talian. Di samping itu, bra berkualiti baik tidak akan menghadapi masalah jika anda sering mencuci tetapi bra yang murah akan cepat rosak selepas beberapa kali cucian.

Jarang mengukur saiz payudara

Tidak menyedari perubahan saiz payudara baru-baru ini? Kemudian kemungkinan anda memakai bra dengan saiz yang salah. Setiap perubahan badan wanita, kebanyakannya disebabkan oleh peningkatan berat badan, penurunan berat badan, kehamilan, hormon, dan sebab-sebab lain. Oleh itu, adalah wajar untuk wanita mempunyai saiz bra yang berbeza pada masa yang berlainan. Cuba dan guna saiz bra secara teratur tetapi kerap.

Dipakai berulangkali 

Ramai wanita percaya bahawa memakai bra dua hari berturut-turut memanjangkan jangka hayat bra, tetapi itu tidak benar! Bra sepatutnya kembali seperti saiz sempurna asal. Memakainya lebih daripada sekali berturut-turut akan merosakkan keanjalan dan tabiat ini pastinya sangat tidak sihat. – aliffchannel.com

Cuci menggunakan mesin basuh

Memandangkan bra biasanya dibuat menggunakan bahan kain lembut, tabiat membasuh bra dengan mesin basuh automatik berulang kali membuat kain bra layu. Idealnya, bra dibasuh terus dengan tangan sahaja. Walau bagaimanapun, jika anda memilih untuk membasuh bra anda di mesin basuh, anda dinasihatkan terlebih dahulu memasuki ke dalam beg bra atau beg pakaian sebelum dimasukkan ke dalam mesin basuh.

Tidak tahu tarikh luput

Bukan sahaja makanan dan minuman, bra juga mempunyai tamat tempoh. Secara kebetulan, bra bertahan sehingga 6 hingga 9 bulan, jika bra dikenakan lebih daripada satu tahun, cangkuk mula longgar dan malah pecah, atau underwire juga mula keluar, ini adalah tanda bahawa coli tersebut harus dibuang.

Penyimpanan tidak betul

Masalah penyimpanan, sebenarnya kita perlu menyimpan bra dengan simpanan yang baik seperti apa-apa jenis pakaian lain di rak pakaian. Setiap bra mempunyai bentuk yang unik dan jika anda tidak menyimpannya dengan cara yang betul, ia boleh berubah bentuk terutamanya bra wayar.

Pakai bra longgar

Memakai bra kendur, bukan sahaja boleh mengganggu kulit dan menyebabkan sakit, tetapi juga boleh mengubah bentuk payudara selamanya. Fakta bahawa bra dilengkapi dengan tali yang boleh diubah bermakna anda perlu menggunakan fungsi itu. Bukan memaksa diri untuk memakai bra yang kendur atau longgar. Walau bagaimanapun, apabila tidak terasa selesa, buangkan sahaja bra kendur tersebut ke dalam tong sampah.

The post Kesilapan Cara Menggunakan Bra Yang Kerap Dilakukan Oleh Wanita appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JAhRsu

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.