Hi! Welcome Back and Stay Tune! Muhammad Jadi Nama Bayi Paling Popular Di UK - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Muhammad Jadi Nama Bayi Paling Popular Di UK

Jika anda pernah tertanya, apakah nama paking popular di UK? Jawapannya pasti membuat anda tidak tersangka-sangka. Bagaimana tidak, nama yang masuk dalam daftar teratas bukanlah ke arah kebaratan, tetapi sangat Islam.

Menurut survei yang dilakukan oleh laman Baby Centre, seperti dipetik dari The Guardian, Jumaat (22/9/2017), mengatakan nama Muhammad ialah nama yang popular untuk bayi lelaki. Sementara, nama-nama Arab lain juga mulai digunakan ialah Omar dan Ali, sedangkan untuk anak perempuan pula disematkan dengan nama Maryam dan Nur untuk anak perempuan mereka.

Lebih lagi penjelasan seperti yang tertulis dalam laman The Guardian, nama Muhammad telah menjadi nama yang paling popular untuk bayi lelaki. Uniknya laman Baby Centre juga mengamati rancangan TV seperti Game Of Thrones juga telah menginspirasi para ibu-bapa.

Dari daftar sebanyak 100 nama bayi teratas 2014, menunjukkan nama Muhammad telah naik 27 tangga dari posisi sebelumnya dan akhirnya di posisi nombor satu untuk nama bayi lelaki. Daftar nama tersebut dikeluarkan oleh Baby Centre yang memiliki 56 ribu lebih pengguna yang melahirkan anak pada 2014, dan sebahagian besar menyematkan nama Muhammad pada nama anak mereka. – aliffchannel.com

Nama yang juga bernuansa Arab, Nur baru-baru ini juga masuk daftar 100 teratas nama anak perempuan, yang naik ke posisi 29. Sementara itu, nama Maryam naik dari 59 tangga ke posisi 35. Nama anak lelaki lain, seperti Omar, Ali dan Ibrahim baru saja termasuk dalam daftar 100 nama bayi teratas.

Di posisi teratas nama bayi perempuan, adalah nama Sophia. Nama ini khabarnya mulai popular sejak ada lagu Sophia yang masuk dalam carta lagu di Amerika Syarikat, Brazil, Sepanyol, dan Rusia. Dari survei yang dilakukan oleh Baby Centre, dapat diketahui rakyat di UK telah menjadi semakin beragam.

“Dengan meningkatnya jumlah nama anak yang bernuansa Arab dan juga India di posisi 100 teratas, menunjukkan keberagaman UK menjadi semakin meningkat ketika ini,” kata Sarah Redshaw, managing editor Baby Centre.

Dari banyaknya posisi teratas nama bayi yang ada, berikut 10 nama-nama popular teratas bayi perempuan:

1. Sophia

2. Emily

3. Lily

4. Olivia

5. Amelia

6. Isla

7. Isabella

8. Ava

9. Sophie

10. Chloe

Sementara, untuk bayi lelaki popular adalah seperti berikut:

1. Muhammad

2. Oliver

3. Jack

4. Noah

5. Jacob

6. Charlie

7. Harry

8. Yosua

9. James

10. Ethan

Buat anda yang baru atau tengah menanti kelahiran buah hati, adakah anda ingin menyematkan nama-nama popular di atas ini pada nama anak anda?

The post Muhammad Jadi Nama Bayi Paling Popular Di UK appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JAhVse

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.