Hi! Welcome Back and Stay Tune! Cantik Luar & Dalam Dengan Minum Teh Setiap hari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Cantik Luar & Dalam Dengan Minum Teh Setiap hari

Teh mempunyai kelebihan kecantikan dari dalam. Bertuah buat anda yang suka minum teh setiap hari secara rutin.

Memetik dari laman GoodHouseKeeping, 06/05/2018, minum teh secara berkala dapat menyuburkan badan untuk memancarkan kecantikan dari luar dan dalam. Berikut adalah ulasan;

Awet muda

Kelebihan teh sangat istimewa sehingga melambatkan penuaan. Daun teh mengandungi polifenol dalam dos antioksidan besar yang merupakan sebatian ajaib. Kompaun ini boleh membuat anda kelihatan lebih muda dan menghalang penuaan. Dengan minum teh setiap hari ini boleh membuat anda muda dari dalam.

Gigi sihat

Mengikut kajian Journal of Periodontology tahun 2009, teh hijau membantu meningkatkan kesihatan gigi dan gusi kerana kandungan antioksidannya. Sama ada teh hijau dan hitam, kedua-duanya boleh melindungi hakisan gigi oleh minuman bergas dan sebatian berbahaya yang lain.

Daya ingatan kuat

Minum secawan teh boleh meningkatkan daya ingatan seperti yang dibuktikan melalui penyelidikan baru-baru ini di National University of Singapura. Para saintis mendapati bahawa minum teh mengurangkan risiko penurunan ingatan dan fungsi otak pada orang tua sebanyak 50% dan sebanyak 86%.

Menenangkan minda

Menurut kajian kecil yang dijalankan oleh American Chemical Society, minuman herba seperti teh dapat membantu melegakan penyakit. Terutama penyakit yang disebabkan oleh kerja otak yang menimbulkan stres. Minum teh boleh menenangkan minda dan membuat penyakit jauh dari tubuh badan anda.

The post Cantik Luar & Dalam Dengan Minum Teh Setiap hari appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2FXJPfM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.