Hi! Welcome Back and Stay Tune! 'Ziarah Kubur Tu Sunat, Dr. Mahathir' - Tuan Guru Hadi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

'Ziarah Kubur Tu Sunat, Dr. Mahathir' - Tuan Guru Hadi





TUMPAT: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dinasihatkan mengutamakan perkara wajib seperti menyokong perjuangan Islam berbanding sibuk melakukan amalan sunat seperti menziarahi pusara seseorang.

Nasihat itu dibuat oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan dipercayai merujuk kepada insiden Dr. Mahathir dihalang menziarahi pusara Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat oleh keluarga Allahyarham pagi ini.

Menurut Abdul Hadi, daripada Pengerusi gabungan pembangkang PKR itu beria-ia menziarahi kubur, adalah lebih baik beliau menyokong perjuangan Pas meletakkan Islam sebagai dasar utama negara dan tidak bersekongkol dengan parti liberal seperti DAP.

“Patutnya Dr. Mahathir ni buat yang wajib. Ini pergi ziarah kubur yang sunat. Sokong perjuangan Islam ini wajib. Melantik pemimpin orang Islam betul-betul adalah wajib.

“Kalau ada surat khabar, tolong tulis ini. Bersama DAP tidak betul, bersama parti yang Islam tapi liberal, tolak al-Quran, tolak hadis itu tidak betul. Balik kepada al-Quran adalah wajib.

“Kalau buat hak sunat tinggal yang wajib ibarat sembahyang terawih rajin, tapi tinggal solat fardhu,” katanya dalam Ceramah Perdana Pas di hadapan lebih 2,000 orang di pekarangan Pasar Besar Wakaf Bharu, di sini malam ini.

Terdahulu, Abdul Hadi berkata, umat Islam perlu sedar, pentadbiran cara komunis, sosialis atau kapitalis yang dilaksanakan di seluruh dunia terbukti sudah gagal.

“Kita kena balik kepada cara Islam. Balik kepada cara Islam ini adalah wajib. Yang jadi masalahnya tinggal hak wajib buat hak sunat,” katanya.

Turut berceramah ialah Menteri Besar yang juga calon Pas Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Pekan, Datuk Ahmad Yakob; calon Pas Parlimen Tumpat, Datuk Che Abdullah Mat Nawi dan calon Pas DUN Wakaf Bharu, Rosli Abdullah.

- UTUSAN ONLINE



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2rul6dH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.