Hi! Welcome Back and Stay Tune! BMW Taja 200 Kenderaan Untuk Le Tour De Langkawi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

BMW Taja 200 Kenderaan Untuk Le Tour De Langkawi

Selaku penyedia kenderaan rasmi bagi acara Le Tour de Langkawi (LTdL) 2017 yang akan berlangsung dari 22 Februari hingga 1 Mac ini, BMW akan menyerahkan kira-kira 200 buah kenderaan keluarannya untuk kegunaan ketika perlumbaan itu. Ini termasuk barisan kenderaan dari jenama BMW sendiri, MINI dan BMW Motorrad.

Antara model-model yang akan digunakan ialah MINI Countryman, 2 Series GT, X1, X4, X5, dan model plug-in hybrid 330e, sementara bagi jentera dua roda pula diwakili oleh sebuah R1200 GS. Dengan semuanya merupakan kenderaan janaan petrol, majoriti model yang akan digunakan ialah 2 Series GT serta X4.

BMW turut menaja White Jersey, yang akan dinobatkan kepada pengayuh Asia terbaik pada perlumbaan berkenaan. Tajaan itu merupakan sebahagian daripada usaha BMW Group Malaysia untuk mengiktiraf, membangunkan serta memberi sokongan terhadap bakat-bakat muda serantau, terutamanya kerana sukan berbasikal secara tradisinya didominasi oleh Eropah.

Taruhan terbaik dan cabaran pengayuh dari Malaysia yang akan bersaing di dalam Le Tour de Langkawi tahun ini akan digalas pengayuh terbaik Asia tahun lalu, yang berasal dari Terengganu berusia 26 tahun, Muhamad Adiq Hussainie Othman.

Tahun ini menyaksikan penyertaannya yang ke lapan dalam perlumbaan itu; dia juga merupakan pelumba Malaysia pertama menang di dalam Le Tour de Langkawi sejak edisi 1998. “Kesungguhan Adique untuk mempertahankan White Jersey dengan sokongan pasukannya TSG, merupakan antara perkara menarik untuk diperhatikan. Ia juga membuktikan bahawa bakat tempatan juga mampu bersaing dengan nama-nama besar lainnya,” ujar CEO LTdL, Emir Abdul Jalal.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


v>v>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.