Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Nak cium acik boleh tak” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Nak cium acik boleh tak”

Perkongsian oleh Puan Aida Mokhtar yang menceritakan kisah pertemuannya dengan seorang pelajar perempuan di sekolah anaknya. Semoga menjadi pengajaran kepada ibu-bapa. Baca lagi:

Assalamualaikum.. arini saya nak berkongsi ceriter… selama 3 minggu nie saya ada perhatikan seorang pelajar perempuan darjah 1 sebaya dengan anak sulung saya… kalau dia nampak saya antar anak-anak ke sekolah..dia pasti akan ikut saya dan anak-anak dari belakang..

Mula-mula saya akan hantar si adik dulu di kelas pra skolah..pastu ke kantin beli kan sarapan si kakak dan baru antar si kakak ke kelas.. dia akan ikut dan perhatikan ape pun yang saya ngan anak-anak lakukan…

Anak-anak biasa akan salam dan cium saya berulang kali..(kadang-kadang sampai dekat 10 kali cium pipi dan tangan 😀😀😀)..

So semalam petang semasa antar si kakak sekolah petang… tergerak hati nak tanye dia… emak kerja ker… dia jawab “mak kerja misi”… ayah kerja polis”.. owhhh.. patut la jarang nampak emak”… dia senyap jer..pagi nie saya antar anak ke skolah macam biasa.. dan dia nampak saya dan anak-anak.. dia ikut lagi macam biasa….

Masa saya beli sarapan si kakak.. saya tanye tanye dia “nak hotdog ker..makcik beli kan..” dia jawab “tak nak acik”…

So saya pun antar si kakak ke kelas… macam biasa si kakak akan cium pipi dan tangan saya berulang kali… saya cium pipi si kakak jugak berulang kali… budak perempuan tu tengok jer ape yang saya dan si kakak buat… si kakak masuk kelas…

Saya pun tanye ngan budak tu.. “kenapa selalu ikut acik..” dia jawab dengan nada sedih..”nak cium acik boleh tak”..ya Allah gugur nye hati saya… rasa nak nangis pun ade.. terharu pun ade.. tak cakap banyak.. saya terus cium di… dia pun salam dan cium pipi saya.. lepas tu dia terus senyum… ya allah… tak tau nak cakap pe.. 😢😢😢😢😢😢… adakah anak ini rindu belaian ibu nye… masya allah….

#sesibukmanapunberkerjaluangkanmasadenganank2…
#allahhuaakhabar
#tersentuhhati..
😢😢😢😢😢

The post “Nak cium acik boleh tak” appeared first on The Alternatif.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2kQQcI0

✍ Sumber : ☕ The Alternatif


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.