Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Menjadi ibu bapa, kita tak perlu kaya harta, tapi kita perlu kaya masa” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Menjadi ibu bapa, kita tak perlu kaya harta, tapi kita perlu kaya masa”

Situasi seperti yang dikongsikan oleh Hazrezal Ahmad sudah tentu bukan pertama kali berlaku. Buat para ibu-bapa, sesibuk mana pun kita ambillah sedikit masa untuk memenuhi keperluan anak-anak. Semoga kejadian ini dijadikan iktibar buat kita semua. Baca lagi:

Kesian aku tengok budak ni.
Masih berbaju sekolah agama.
Tertidur di tangga masjid menunggu parent datang ambil.
Masa aku snap pic ni, azan Isyak baru berkumandang.
Dia sekolah agama kat sebelah masjid ni.

Bayangkan, sudah hampir 9 malam masih berpakaian sekolah dan belum pulang.
Aku yang dah dewasa pun berasa letih waktu2 macam ni, inikan pulak budak kecil.

Alhamdulilah habis je azan, ibunya datang menjemput. Lega perasaan aku.
Dalam hati aku berharap bukan selalu ibunya datang lewat. Mungkin baru sekali dua saja.
Atau mungkin ini kali pertama dan ia tak kan berulang lagi.

Walaupun masjid ramai orang, aku susah hati tengok budak2 kena tunggu parent lama2 mcm ni.
Sebab minda dan emosi mereka ketika ini seharusnya menerima kasih sayang yang cukup dari ibubapa.
Mereka tidak sepatutnya menjadi kanak-kanak terbiar.

Aku bersyukur sebab dapat berada di sisi anak2 ketika mereka memerlukan.
Mungkin aku tak dapat berikan kemewahan, tapi aku dapat berikan masa yang sangat banyak untuk mereka.
Kerana peringkat ini, kasih sayang dan perhatian yang secukupnya utk anak-anak adalah sangat kritikal.

Sampai sekarang aku teringat kata2 seorang rakan,
“Aku menyesal tak dapat tengok anak membesar depan mata kerana terlalu sibuk bekerja. Sekarang mereka sudah besar dan mereka tidak rapat dgn aku”.

Menjadi ibu bapa, kita tak perlu kaya harta, tapi kita perlu kaya masa.

Kesian aku tgk budak ni.
Masih berbaju sekolah agama.
Tertidur di tangga masjid menunggu parent dtg ambil.
Masa aku…

Posted by Hazrezal Ahmad on Thursday, April 20, 2017

The post “Menjadi ibu bapa, kita tak perlu kaya harta, tapi kita perlu kaya masa” appeared first on The Alternatif.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2pMoZvG

✍ Sumber Pautan : ☕ The Alternatif


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.