Hi! Welcome Back and Stay Tune! KECOH PEMUDA CUBA TERKAM, PELUK TUN M - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KECOH PEMUDA CUBA TERKAM, PELUK TUN M

KEPALA BATAS – Program Jelajah Semarak anjuran Bersatu berakhir tegang apabila seorang pemuda didakwa cuba memeluk Tun Dr Mahahathir selepas program tersebut berakhir di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Seberang Perai(MPSP) semalam.

Menurut sumber, pemuda tersebut pada mulanya menghampiri Tun Mahathir ketika bekas Perdana Menteri itu berjalan ke kereta sambil diiringi kawalan keselamatan.

Pemuda itu kemudiannya cuba memeluk Mahathir, namun tindakannya berjaya dihalang oleh pihak keselamatan.

Susulan insiden itu, berlaku sedikit ketegangan  apabila seorang individu yang mendakwa bapa pemuda terbabit mempertikaikan tindakan ke atas anaknya.

Lelaki berusia lingkungan 50an itu mendakwa pemuda itu sekadar mahu berjumpa dengan Mahathir dan dia kecewa anaknya diperlakukan sedemikian rupa.

Bapa pemuda tersebut yang mendakwa merupakan bekas pimpinan sebuah parti politik itu mengatakan dia sebenarnya tidak mahu menghadiri pogram tersebut namun diajak anaknya yang bersungguh-sungguh mahu bertemu Mahathir.

Lelaki tersebut juga berulang kali mengatakan kecewa dengan tindakan diambil.

Sementara itu, Ketua Penerangan Bersatu Negeri, Yaakob Osman berkata  terdapat sedikit insiden kecil yang berlaku selepas tamatnya Ceramah Jelajah Semarak semalam.

“Kejadian tersebut berlaku ketika Tun Mahathir sedang bergerak ke kereta untuk meninggalkan majlis, seperti kebiasaannya beliau akan bersalaman dengan orang ramai.

“Seorang anak muda yang telah pun bersalaman dengan Tun Mahathir, cuba menerkam dan memeluk Tun Mahathir,” katanya.

Beliau berkata, jika berlaku hal yang seumpama itu, pihak kawalan keselamatan perlu mengambil tindakan bagi memastikan tidak berlaku kejadian tidak diingini.

“Pihak kawalan keselamatan kemudiannya terpaksa bertindak menarik dan membawa keluar si pelaku dari kawasan perimeter program.

“Ini adalah langkah yang perlu diambil bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku ke atas Tun Mahathir,” katanya.

Menurutnya, tiada berlaku sebarang kekasaran  ke atas pemuda terbabit.

Katanya, kawalan keselamatan diketatkan susulan terdapat desas desus bahawa terdapat pihak ungin mengganggu majlis itu.

“Alhamdulillah, majlis berjalan lancar dengan kehadiran ribuan rakyat berbilang kaum dari Kepala Batas dan kawasan yang berdekatan tanpa sebarang gangguan,” katanya.

Terdahulu, program Jelajah Semarak Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat itu turut dihadiri kepimpinan Bersatu antaranya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan beberapa pemimpin DAP serta PKR.

Turut serta, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

– Sinar Harian

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2x0hTEq

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.