Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dr M Berkemungkinan Akan Bertanding Dalam PRU14 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dr M Berkemungkinan Akan Bertanding Dalam PRU14




Tulisan asal oleh:
Malaysia Today, 16 November 2017

(The Star) - "Kami juga menganggap diri kami ketua dari segi mendapatkan sokongan orang ramai untuk Pembangkang"

Tun Dr Mahathir Mohamad berkemungkinan besar akan bertanding dalam pilihan raya umum ke-14, kata seorang pegawai tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

Naib Presiden Pribumi, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman malah menyatakan bahawa pengerusi Pakatan Harapan itu boleh menjadi calon parlimen Langkawi atau Putrajaya.

"Saya rasa Dr Mahathir akan menawarkan dirinya sendiri sebagai calon, kerana beliau adalah pembawa obor kami.

"Berdasarkan apa yang didengari, terdapat kemungkinan besar beliau akan bertanding di Langkawi, walaupun beliau juga telah diminta untuk bertanding di Putrajaya," katanya dalam satu temu bual.

Beliau juga tidak mengesahkan sama ada beliau akan bertanding dalam pilihan raya umum, kecuali mengatakan bahawa "saya sangat aktif di Kota Baru."

Abdul Rashid, yang merupakan ketua Pribumi bahagian Kota Baru, berkata parti itu akan bertanding secara langsung dengan Umno di Semenanjung dan mensasarkan untuk bertanding lebih daripada 38 kerusi parlimen.

"Ini adalah lebih daripada apa yang DAP menang dalam pilihan raya umum lepas. Kami tidak mempunyai pilihan, kerana kami adalah parti yang mengetuai Pakatan dari segi mendapatkan sokongan Melayu.

"Kami juga menganggap diri kami sebagai ketua dari segi mendapatkan sokongan orang ramai untuk Pembangkang," katanya.

Abdul Rashid berkata, Pribumi akan memimpin kemaraan Pakatan di Kedah, Johor dan Perak dalam PRU14.

Beliau berkata kepimpinan parti sangat kuat di Kedah - negeri asal Dr Mahathir - dan Johor yang merupakan negeri asal presiden parti Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Kita perlu meletakkan banyak calon di negeri-negeri ini," katanya, menggambarkan bahawa ketiga-tiga negeri itu adalah "medan pertempuran" yang sukar.

Untuk bertanding lebih banyak kerusi negeri di negeri seperti Johor, beliau berkata Pribumi mungkin perlu berkompromi dengan mengurangkan bilangan kerusi Parlimen yang ditandingi.

"Kami mungkin tidak akan mendapat semua yang kami pada awalnya mahukan, tetapi itu tidak mengapa kerana kami akan berkompromi," katanya.



Link asal artikel:
http://ift.tt/2ineji4

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ALfpLh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.