Hi! Welcome Back and Stay Tune! Felcra Sepatutnya Bertindak Adil - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Felcra Sepatutnya Bertindak Adil


Pembayaran dividen yang tidak berbaloi kepada peserta tanaman sawit Felcra di Sarawak sudah sekian lama menjadi isu sehingga Ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) Sarawak berkali-kali mengusul perkara tersebut, bahkan setiap kali persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Di semenanjung peserta Felcra mendapat hampir RM2000 dividen tetapi peserta di Sarawak hanya menerima ratusan ringgit. Nampak jelas tidak adil dalam pembahagian dividen memandangkan peserta Felcra dari Sarawak sudah lama menjadi peserta tanaman Sawit Felcra.

Selama ini peserta pernah mengusul masalah berkenaan kepada wakil rakyat kawasan dan pernah disuara keperingkat tertinggi kerajaan.

Namun sehingga kini ia belum lagi diselesaikan dan peserta mula merasa kecewa ada yang ingin membuat keputusan untuk keluar menyertai Felcra. Hakikatnya peserta menjadi serbasalah dan mengharap pihak kerajaan campurtangan agar ada penyelesaian dalam isu berkenaan.

Yang terbaru ADUN Jemoreng Dato' Dr Juanda Jaya mengusul ke DUN menyatakan Felcra tidak memberi respon positif terhadap tuntutan peserta yang menyertai Skim ladang kelapa sawit di kawasan beliau.

Peserta hanya mahu Felcra bertindak adil terhadap tuntutan mereka agar peserta mampu membesarkan ladang serta mampu menjana pendapatan yang tinggi pada masa akan datang. - A Halim Jantan


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2iZB7E4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.