Hi! Welcome Back and Stay Tune! Piala Sultan Azlan Pemanas Skuad Hoki Negara - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Piala Sultan Azlan Pemanas Skuad Hoki Negara

KUALA LUMPUR: Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah bakal menjadi kejohanan pemanas badan buat skuad hoki kebangsaan menjelang Sukan SEA Kuala Lumpur yang bermula 19 hingga 31 Ogos ini.

Ketua Jurulatih, Stephen Van Huizen, berkata skuadnya akan menempuh jadual yang padat sebelum bermula Sukan SEA kerana selepas kejohanan itu berakhir pada bulan Mei, pusingan ketiga Liga Hoki Dunia di London pula menanti pada Jun.

“Ia adalah persaingan yang baik bagi mengekalkan rentak pemain sebelum bermulanya Sukan SEA nanti.

“Saya yakin dengan persiapan yang begitu rapi ini, kami mampu untuk mempertahankan pingat emas yang dimenangi pada edisi lalu,” katanya selepas lawatan ketua kontinjen negara di Sukan Sea 2017, Datuk Marina Chin ke venue latihan skuad hoki lelaki, hari ini.

Piala Sultan Azlan Shah yang berlangsung pada 27 April hingga 6 Mei bakal menjadi medan terbaik untuk skuad negara bagi memantapkan pasukan kerana beberapa nama besar turut menyertai antaranya Australia, New Zealand, England Jepun dan Korea.

Sementara itu, ketua pasukan, Sukri Mutalib mempunyai misi peribadi untuk membawa cabaran negara dalam Sukan SEA dan berharap mendapat kepercayaan jurulatih untuk misi itu.

“Jika saya diberi peluang, maka temasya kali ini akan menjadi penampilan pertama saya kerana hanya Sukan SEA yang masih belum berada dalam koleksi saya.

“Yang penting semua pemain perlu kekal fokus dan memberikan komitmen tinggi, cuma saya rasa sepatutnya skuad negara muncul juara kerana kita bermain di tempat sendiri dan kita juga tak boleh pandang rendah keupayaan lawan,” katanya. – BERNAMA

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2neoxCI

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.