Hi! Welcome Back and Stay Tune! Artis penyeri majlis amal - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Artis penyeri majlis amal

Golongan artis sering menjadi ‘umpan’ terbaik untuk menarik perhatian masyarakat dalam apa juga bidang. Peranan mereka diakui sangat besar dan penting.

Ini mendorong Badan Bukan Kerajaan (NGO), Pertubuhan Kebajikan Muafakat Terbilang Malaysia (Mualang Malaysia) menganjurkan Majlis Makan Malam Amal Mualang yang menampilkan barisan artis dikenali ramai.

Program selama dua malam iaitu pada 21 dan 22 April ini akan berlangsung di Dewan Orang Ramai Meru, Klang, Selangor jam 8 hingga 12 malam.

Malam pertama akan menampilkan Bandi Amuk, Gmie Screen, Korie, One Fair dan Mualang Buskers.

Manakala pada malam kedua pula menampilkan Datuk Ramli Sarip, Tiar Jinbara, Ariffin Teoh dan Mualang Buskers.

Presidennya, Fadzley Mohd Yusof berkata, ini program pertama anjuran mereka dan menariknya peminat yang hadir menonton tidak dikenakan sebarang bayaran.

“Mualang baru setahun ditubuhkan dan program ini diadakan bertujuan membentuk pemuafakatan dalam kalangan semua bangsa dan golongan masyarakat majmuk di negara kita.

“Kami hanya menjual kupon sumbangan dan peminat bebas menyumbang berapa sahaja jumlah bagi mengisi tabung disediakan,” katanya.

Menurutnya, jarang NGO melakukan program sebegini dan mereka mengharapkan agar masyarakat di Selangor hadir beramai-ramai bagi memberikan sokongan.

“Kutipan yang diperoleh akan disalurkan kepada golongan fakir miskin, penghidap autisme dan orang tua.

“Dengan matlamat murni kami dan barisan artis yang ditampilkan, kami menjangkakan lebih 6,000 peminat hadir ke program ini nanti,” katanya.

Menurut Fadzley, kupon perlu dibuat supaya pihaknya dapat mengehadkan kehadiran penonton untuk menyaksikan persembahan artis.

“Kami akan terima sekiranya peminat menyumbang serendah satu ringgit, namun lebih afdal jika mereka menyumbang lebih.

“Penyumbang yang nak bekerjasama dengan kami pada masa depan juga boleh hadir dan membeli kupon yang disediakan,” katanya.

Sementara itu, Naib Presiden Mualang Malaysia Ahmad Nordin Samit selaku Pengarah Program pula berkata, biarpun tanpa jualan tiket dan hanya mengharapkan sumbangan peminat, pihaknya tidak berkompromi dengan kualiti persembahan artis.

“Kami sememangnya bergerak sendiri menganjurkan program ini, namun bersyukur kerana mendapat tajaan daripada syarikat MRB Network yang menerbitkan filem Bikers Kental 2.

“Sementara sistem bunyi pula ditaja oleh Warisan Sound Studio dari Sijangkang dan barangan mereka memang berkualiti,” katanya.

Nordin turut memuji artis terbabit kerana hanya menerima wang saguhati dan bukannya bayaran sebenar.

“Kebanyakan artis ini berasal dari Klang dan hanya Ramli Sarip yang tampil sebagai artis istimewa program kami.

“Mereka akan menyanyikan tiga hingga empat lagu dan persembahan akan diiringi oleh pemuzik terdiri daripada gabungan pemuzik otai Klang,” terangnya.

Sementara itu, Gmie berkata, ini pembabitan pertamanya dalam program amal dan dia memuji usaha dilakukan oleh Mualang Malaysia.

“Apa yang boleh saya katakan, program ini berjiwa murni kerana bermatlamat membantu mereka yang memerlukan.

“Di sini artis dapat memainkan peranan lebih besar dalam masyarakat. Ia satu benda baru dan semoga ia menjadi ikutan pihak lain,” katanya.

Selain persembahan artis, acara lain seperti karnival jualan, pertandingan karaoke, futsal, senamrobik dan permainan rakyat turut diadakan pada sebelah siang program ini berlangsung.

Info lanjut mengenai program ini boleh didapati di Facebook Pertubuhan Mualang Malaysia.

The post Artis penyeri majlis amal appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oNdX8i

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.