Hi! Welcome Back and Stay Tune! NVIDIA Bakal Hadir Dengan Kad Grafik GTX 1030 Untuk Bersaing Dengan AMD RX 550 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

NVIDIA Bakal Hadir Dengan Kad Grafik GTX 1030 Untuk Bersaing Dengan AMD RX 550

AMD baru sahaja mengumumkan kehadiran siri kad grafik RX 500 mereka, dan salah satu kad yang menarik di dalam siri tersebut ialah AMD RX 550, yang menjanjikan kebolehan bermain permainan video pada tahap rendah, disamping menonton video pada resolusi 4K tanpa perlu menggunakan kuasa yang tinggi.

Nampaknya NVIDIA juga kini mempunyai pelan tindakan untuk bersaing dengan AMD di dalam segmen ini dengan kad grafik berkuasa rendah terbaru mereka, iaitu NVIDIA GeForce GTX 1030. Kad ini menggunakan cip pemprosesan grafik Pascal GP108, dan akan hadir dengan sebanyak 512 teras CUDA dan juga memori GDDR5 sebanyak 2GB.

Kad rekaan asas ini hadir mungkin hadir dengan heatsink sahaja, dan tidak perlukan pemacu kuasa PCIe, kerana ia menerima kuasa terus daripada  slot PCIe. Dari segi I/O pula, kad GTX 1030 ini masih belum muktamad lagi, tetapi ada kemungkinan besar ia akan hadir dengan port HDMI 2.0b dan juga DisplayPort 1.4.

NVIDIA juga dikatakan akan mengumumkan kehadiran kad grafik ini pada pertengahan bulan Mei nanti.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oSQild

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.